به گزارش برداشت روز، گروه انتخاب به عنوان بزرگترین واحد تولیدکننده لوازم خانگی در ایران مفتخر است همسو با منویات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در لزوم حمایت از حقوق مصرفکنندگان، همزمان با حکم حکیمانه معظمله مبنی بر حمایت از صنعت لوازم خانگی هیچگونه افزایش قیمتی در محصولات تولیدی خود ذیل نشانهای تجاری وابسته نداشته است.
همچنین برغم افزایش ۶۰ درصدی قیمت مواد اولیه در سال جاری با هدف جلوگیری از انتقال تورم به بازار، سبد محصولات این شرکت از ابتدای سال ۱۴۰۰ حداکثر تا ۵ درصد افزایش قیمت داشته است.
گروه انتخاب به عنوان یکی از پیشرانان اقتصاد مولد و پیشگامان تلفیق علم و صنعت در کشور برخود لازم می داند در آستانه گرامیداشت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی اعلام کند، همسو با فرمایشات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) و سیاستهای دولت سیزدهم همواره تمام توان خود را در راستای تکریم حقوق مصرفکننده کالای ایرانی به کارگرفته، که اهم این موارد طی ۳ سال گذشته به شرح زیر است:
۱- افزایش ۷۰۰ درصدی تولید محصول در سال ۱۴۰۰ نسبت به پیش از دور دوم تحریمهای اقتصادی.
۲- افزایش بیش از ۹۰۰ درصدی تولید قطعه در سال ۱۴۰۰ نسبت به پیش از دور دوم تحریمهای اقتصادی.
۳- افزایش نیروی انسانی از ۲۳۰۰ نفر پیش از تحریمها به حدود ۱۴ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ (جذب ۳ هزار نیروی کار جدید طی ۵ ماه گذشته به صورت مستقیم) و افزایش اشتغالزایی غیر مستقیم تا مرز صد هزار نفر.
۴- اجرای طرح توافقنامه سطح خدمات در ۱۴ بند برای اولین بار در کشور شامل ارائه خدمات منحصر به فرد گارانتی (سی روز تعویض کالا با عودت وجه بدون قید و شرط و ۳ ماه تعویض رایگان محصول در صورت بروز خرابی) تا از این طریق ضمن ارتقا سطح خدمات پس از فروش به حمایت از مصرفکننده، استانداردهای کیفیت را به سطح قابلیت اطمینان گسترش دهیم.
۵- تخصیص و واگذاری صدها هزار قلم کالا به اقشار آسیب پذیر و کمتر بهرهمند جامعه (از جمله تحویل ۱۲۳ هزار قلم کالا به کمیته امداد امام خمینی و ۲۵۰ هزار بازنشسته کشور) با کیفیت اقتصادی. قیمت این محصولات ۲۰ الی ۳۰ درصد پایین تر از قیمت محصولات مشابه در بازار بوده است.
۶- افتتاح و ایجاد یکی از بزرگترین مراکز نوآوری صنعتی کشور در دانشگاه های اصفهان و دانشگاه شریف و آغاز همکاری مشترک و عقد قرارداد با ده¬ها تیم و شرکت برتر دانشبنیان در کشور.
۷- اقدام به توسعه چشمگیر واحد تحقیق و توسعه گروه و جذب صدها نخبه علمی و صنعتی کشور و شکلدهی این پیوند برای تبدیل صنعت لوازم خانگی کشور به مزیت رقابتی اقتصاد ایران و همچنین اقدام به ایجاد و گسترش مزیتهای رقابتی پایدار از طریق طریق همکاری با مراکز تحقیق و توسعه در قطب های صنعت لوازم خانگی جهان.
۸- توسعه سرمایهگذاریها و طرحریزی و عملیاتی نمودن ۶ رکن توسعه پایدار زنجیره ارزش صنعت لوازم خانگی و رسیدن به سطح طراحی پایه برای اولین بار در صنعت لوازم خانگی که این سطح، تحقق ایجاد زنجیره ارزش از تولید علم تا سفره مردم را میسر میسازد و بسیاری از رشتههای فناوری و علمی که تا کنون در کشور در سطوح اقتصادی قابل استفاده نبودند.
۹- افزایش صادرات محصولات تا حدود دو برابر، رشد دو برابری مقاصد صادراتی
۱۰- عبور از ساز و کار های کلاسیک تولید و تحقق فرآیندهای هوشمند در کنترل کیفیت (Smart Factory) که قابلیت ردیابی اتوماتیک و نقطعه به نقطعه کیفیت مواد، قطعات و محصولات را فراهم می سازد.
۱۱- محکومیت دولت کرهجنوبی در دادگاههای بینالمللی برای اولین بار در تاریخ این کشور بر سر ابطال واگذاری کامل شرکت دوو و دریافت حکم توقیف اموال دولت سئول در هر نقطه از جهان.
بدون شک گروه انتخاب از هیچ تلاشی برای تبدیل جهش تولید به جهش کیفیت و مهمتر، جهش حمایت از مصرفکننده ایرانی فروگذار نخواهد بود و تلاش روزافزون خود را در این زمینه به کار خواهد گرفت.