به گزارش برداشت روز، و به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، ساسان شیردل مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در گردهمایی مجازی (غیرحضوری) مدیران ارشد بانک مسکن که صبح امروز برگزار شد اعلام کرد: اهداف در نظر گرفته شده در بانک مسکن برای حوزه فناوری اطلاعات در سال ۹۹ پنج رکن اساسی دارد که شامل راه اندازی نهایی سیستم متمرکز بانکی، ارتقای امنیت شبکه ها و سامانه های الکترونیکی، الکترونیکی شدن همه ابعاد خدمات بانک شامل فعالیت های ستادی، امور مشتریان، محصولات بانک و همه ذینفعان، تحقق حداکثری بانکداری دیجیتالی و همچنین معماری اطلاعات می شود.
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در ادامه تصریح کرد:در فاز اول موفق شدیم نسبت به تشکیل الکترونیکی پرونده های درخواست تسهیلات مربوط به مشتریان اقدام کنیم. خوشبختانه بانک مسکن اولین بانکی است که از زیرساخت های مربوط به استفاده از کارت ملی هوشمند و امضای دیجیتال برخوردار است لذا به دنبال فراهم کردن زمینه های حقوقی هستیم تا از این ظرفیت ها به شکل فراگیر استفاده کنیم تا در نهایت نیازی به حضور مشتری برای امضای قرارداد در شعبه نباشد. این کار باعث روان ر شدن پروسه ارایه خدمات و تسهیلات به مشتریان بانک خواهد شد.
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در ادامه سخنان خود در گردهمایی مجازی مدیران ارشد بانک مسکن به اولویت قرار گرفتن موضوع بانکداری اجتماعی در بانک مسکن نیز اشاره کرد و گفت: سامانه های اطلاع رسانی موبایل بانک در حال تکمیل و ارایه خدمات بهینه است.
شیردل افزود: در سال جاری بنا داریم آرشیو الکترونیکی بانک بخصوص در شعب را به شکل کامل راه اندازی و فعال کنیم تا سطح امنیت و حفاظت اسناد ارتقای کامل پیدا کند.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، بانکداری دیجیتالی طی سال های اخیر به شکل قابل توجه در مجموعه بانک مسکن تحقق پیدا کرده است اما مدیران ارشد بانک بنا دارد این موضوع را تا تحقق حداکثری پیش ببرند.
از آنجا که بانک مسکن یک بانک مردمی به حساب می آید و بیشترین ارتباط با مردم به لحاظ پرداخت ارزشمندترین تسهیلات بانکی یعنی تسهیلات خرید مسکن را دارد، به هر میزان خدمات دیجیتال در این بانک افزایش پیدا کند، سطح مطلوبیت انواع سرویس های خدماتی و تسهیلاتی نیز ارتقاء پیدا میکند