به گزارش برداشت روز، حمید کردبچه،رئیس پژوهشکده بیمه در افتتاحیه دومین روز بیستوهشتمین همایش ملی بیمه و توسعه گفت: دیجیتالسازی لزوما به معنای حذف فرایندهای آنالوگ نیست بلکه به معنای افزایش درجه اثرگذاری فرایندهای دیجیتال در فعالیتهای سازمان است.
رئیس پژوهشکده بیمه و رئیس بیستوهشتمین همایش ملی بیمه و توسعه، در مراسم افتتاحیه دومین روز همایش، ضمن قدردانی از مشارکت پرشور صنعت بیمه در برنامههای ۱۳ آذر، به ارائه سخنرانی با محوریت نقش نهاد تنظیمگر در بحث تحول دیجیتال پرداخت.
رئیس بیستوهشتمین همایش ملی بیمه و توسعه، ضمن اشاره به مفاهیم تحول دیجیتال در صنعت بیمه گفت، آنچه به عنوان تحول دیجیتال در صنعت بیمه مطرح است، همان گذار از فرایندهای آنالوگ به فرایندهای دیجیتال به معنای کاهش سهم انسان در فعالیتها و افزایش سهم هوش مصنوعی، ماشین و انسان برتر است.
کردبچه از شخصیسازی محصولات و خدمات، هوشمند شدن عملیات بیمه گری و خسارت، بازاریابی موثر، قیمتگذاری شخصی و تبعیضانه، کاهش تخلفات، کاهش هزینههای عملیاتی، بهبود تجربه مشتری، کاهش اثر مقیاس در عملکرد شرکتها، افزایش منطقه بازاری و ارتقای کارایی به عنوان آثار تحول دیجیتال در صنعت بیمه یادکرد و افزود، مطالعه اخیر پژوهشکده بیمه در زمینه تجارب کشورهای پیشرو در حوزه تحول دیجیتال صنعت بیمه، حاکی از آن است که اقدامات حمایتی نهاد ناظر این کشورها متمرکز بر سه محور اصلی شامل گفتمانسازی، نهادسازی و تنظیم قوانین و مقررات است.
رئیس پژوهشکده بیمه خاطرنشان کرد، تا کنون اقدامات ارزشمندی در راستای گسترش تحول دیجیتال در صنعت بیمه کشور انجام شده است اما به نظر میرسد که این اقدامات از کفایت لازم برخوردار نیستند و توسعه تحول دیجیتال در صنعت بیمه عزم و اراده جدی و جهادی میطلبد، وی همچنین از مدیران ارشد صنعت بیمه خواست که در برنامه ها و اقدامات شرکت وزن بیشتری به تحول دیجیتال دهند.
رئیس پژوهشکده بیمه در پایان با اشاره به اقدامات کشور آمریکا در حوزه تحول دیجیتال صنعت بیمه، افزود: لازمه تحول دیجیتال در سازمان، تسلط ابزارها و روشهای نوین در سه حوزهی “کاربرد کلان داده با تمرکز بر اینترنت اشیا”، “کاربرد هوش مصنوعی در فرایندها” و “بهرهبرداری از رایانش ابری برای ذخیره سازی و پردازش دادهها” است.