با رونمایی از این سامانه، زنجیره خدمات مشاوره مالی و سرمایهگذاری بازار سرمایه در سوپرمارکتهای مالی بانک صادرات ایران تکمیل شد و متقاضیان با حضور در بازار سرمایه میتوانند پس از ثبتنام اینترنتی در سامانه سجام، احراز هویت خود را نیز در این شعب به سهولت انجام دهند.
بیش از ۵٠ شعبه منتخب بانک صادرات ایران جهت اجرای این طرح در تمامی استانهای کشور به سامانه پیشخوان کارگزاری در بازار پول تجهیز و مورد استفاده قرار گرفته و همزمان با پیشرفت این پروژه به مرور تمامی شعب بانک مجهز به سوپرمارکت مالی (ویژه معاملات سهام و ارائه خدمات مشاوره مالی) خواهند شد.
حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص این رونمایی اظهار کرد: این اتفاق را میتوان همکاری همه جانبه با نهادهای مالی بزرگ و بانک صادرات دانست که همکاری بین بخشی افزایش یافته و خدمات به هموطنان داخل و خارج از کشور ارائه خواهد شد.
وی افزود: همکاری با بانک صادرات از مدتها قبل آغاز شده بود و با توجه ویژه ریاست بانک،۵٣ هزار نفر از خانواده بانک در این سامانه ثبت نام نموده و به خدمات دسترسی یافتند.
فهیمی خاطرنشان کرد: امروز ۵١ شعبه همزمان در سراسر کشور آمادگی احراز هویت و ارائه خدمات به مشتریان را دارا هستند.
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، این سامانه را درگاه ورودی اولیه برای ورود به بورس عنوان کرد و افزود: زمینهای برای به بورس نیز فراهم شده و نکته مهم پرداخت سود از طریق این شرکتهاست.
حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات نیز به آغاز احراز هویت در ۵١ شعبه این بانک اشاره کرد و اظهار داشت : در سطح شعب ممتاز و درجه یک بانک صادرات امکانات فراهم شده که بستری برای پذیره نویسی صندوقهای ETF نیز است.
وی افزود: این صندوقها نقش بزرگی در توسعه سرمایهگذاری، مدیریت ریسک بازار و جذب مشتریان و سرمایه گذاران جدید برای افرادی که کد بورسی و اطلاعات در سجام نداشتهاند، ایفا میکند.
صیدی خاطرنشان کرد: در نرم افزار صاپ نیز برای سجام تمهیداتی اندیشیده شده که سرمایه گذاران در سجام ثبت نام کرده و تنها ازلحاظ حقوقی لازم است به شعب مراجعه کنند.
گفتنی است ، ارائه انواع خدمات مشاوره مالی و سرمایهگذاری، انجام سفارش خرد و فروش سهام، اخذ کد بورسی، صدور کد کاربری معاملات برخط، معاملات آفلاین، تغییر کارگزار ناظر و معاملات گواهی سپرده سکه، مهمترین خدمات قابل ارائه در شعب منتخب بانک در این زمینه بوده که با رونمایی از سامانه جدید، زنجیره خدمات کارگزاری در شعب منتخب بانک صادرات ایران تکمیل شد.
کارنامه ١٩ ماهه سامانه پیشخوان کارگزاری بانک صادرات ایران نشان میدهد که از شهریورماه سال ١٣٩٧ تاکنون، تعداد مشتریان «حضوری» و «برخط» شرکت کارگزاری بانک بیش از ١۴ هزار نفر افزایش یافته که از این میزان بیش از هفت هزار مشتری کد کاربری آنلاین دریافت کرده و در عین حال بیش از ١٨هزار میلیارد ریال اوراق بهادار از طریق «پیکاپ» (سامانه پیشخوان کارگزاری در بازار پول) مورد داد و ستد قرار گرفته است.
بهبود روند تعمیق بازار سرمایه، ارتقای فرهنگ سهامداری، ورود نقدینگی جدید به بورس و افزایش توان حرفهای فعالان بازار سرمایه، از جمله اهداف بانک صادرات ایران است تا همزمان با توجه ویژه تیم اقتصادی دولت به بازار سرمایه و ضرورت افزایش توان تامین مالی بنگاههای تولیدی و اقتصادی کشور از طریق بازار سرمایه، با بهرهگیری از ظرفیت گستردهترین شبکه بانکی داخل و خارج از کشور، بتواند گامهای مؤثری برای دسترسی عموم مردم در نقاط دور و نزدیک ایران به بازار سرمایه کشور بردارد.