به گزارش برداشت روز، این کنفرانس با هدف ارتقاء توسعه و ترویج دانش مدیریت و توسعه برند سبز، تعامل متخصصین و پژوهشگران و تبادل تجارب تکنیک های برندسازی سبز ، تبیین چالش ها و راهکارهای برند سبز ، کمک به توسعه پایدار صادرات در حوزه تولید محصولات و خدمات سبز و تبیین اهمیت تشکل های زیست محیطی به امر برند سازی سبز برگزار شد . مجید مکاری مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست در این خصوص گفت : رویکرد سبز و برند سازی از اهمیت ویژه ای در حوزه کسب و کار رقابتی جهانی امروز برخوردار است و عمل کردن به رسالت های اجتماعی در حوزه محیط زیست یکی از الزامات توسعه پایدار است . وی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در کشور اهتمام ویژه ای به جاری سازی الزامات در این زمینه داشته است ، گفت : اظهار نامه مشارکت در فرایند برند سبز توسط مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست بر اساس الزامات جایزه مذکور تدوین و به دبیرخانه جایزه بین المللی برند سبز ارسال گردید و پس از ارزیابی توسط ارزیابان این موسسه و انجام دفاعیات لازم، ذوب آهن اصفهان موفق به کسب تندیس طلایی و گواهینامه برند سبز شد . رسول قربعلی نجف آبادی شاغل در مدیریت تحقیق و توسعه شرکت که یکی از سخنرانان این کنفرانس بود گفت :احداث و نگهداری از فضای سبز به عنوان یکی از راهکارهای بهبود شرایط زیست محیطی همواره مدنظر صنایع از جمله ذوب آهن اصفهان بوده است . وی افزود : نگهداری از این مجموعه ها مستلزم هزینه و دغدغه های زیادی است و ذوب آهن اصفهان با دارا بودن بیش از ۱۶ هزار هکتار فضای سبز و جنگل مصنوعی دارای بزرگترین جنگل مصنوعی در میان صنایع است که می تواند تجارب خود را در این زمینه به اشتراک بگذارد و همچینی الگوی مناسبی برای دیگر صنایع باشد . گفتنی است که در کنار این کنفرانس نمایشگاه جانبی برگزار شد و ذوب آهن نیز آخرین دستاوردهای خود را در این زمینه در معرض دید علاقمندان گذاشت . شایان ذکر است اولین کنفرانس بین المللی برند سبز با حضور دکتر محمد قنبری دبیرکل کنفرانس بین المللی برند سبز، دکتر شهریار شفیعی مدیر و موسس آکادمی برند ایران ، اصغر عبدلی، عضو هیات عملی دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس محیط زیست و مشاور ارشد فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ۳۰ شهریور در مرکز همایش های بین المللی رایزن تهران برگزار شد.