۲۲ تیر ۱۴۰۰ | 20:00
کد خبر : 56253

معاون مدیرعامل در امور توسعه بازار و شبکه فروش بیمه کارآفرین اعلام کرد:

اولویت بیمه کار آفرین اصلاح فرآیند صدور بیمه نامه در شبکه فروش

اصلاح و بهینه سازی زیر ساخت های فرآیند صدور بیمه نامه در شبکه فروش با تکنولوژی های روز از اصلی ترین اولویت های بیمه کارآفرین در سال 1400 خواهد بود .

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بیمه کارآفرین،علیرضا حجتی، معاون مدیرعامل در امور توسعه بازار و شبکه فروش بیمه کارآفرین با تأکید بر این موضوع که فعالیت آنلاین شبکه فروش بیمه کارآفرین ، هم‌راستا با قوانین، مقررات و سیاست‌های ابلاغی بیمه مرکزی و همچنین شبکه فروش تهیه وطراحی‌شده است، گفت: از اصلی ترین اولویتهای بیمه کارآفرین اصلاح و بهینه سازی زیر ساختهای فرآیند صدور بیمه نامه در شبکه فروش با تکنولوژیهای روز از اصلی ترین اولویتهای بیمه کارآفرین در سال ۱۴۰۰ خواهد بود

عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین گفت : با اشاره به اینکه فلسفه ایجاد باشگاه مشتریان برطرف کردن نیازها و انتظارت مشتریان بود اما پیگیری و راه اندازی باشگاه باعث شد که مشکل شبکه فروش در فرآیند صدور با استفاده از ظرفیت باشگاه مشتریان برطرف شود. بدین‌صورت که فرآیند سخت و طولانی صدور اعم از تکمیل فرم پیشنهاد با تمام محدودیتهای آن (در صورت قلم‌خوردگی یا نادرست بودن اطلاعات برگشت و اصلاح آن) ، محاسبات دستی برخی از پوششها اعم از قد و وزن ، اخذ و ارائه آزمایش پزشکی(در صورت ضرورت) ، ثبت مشخصات در سیستم فن‌آوران، و درنهایت دریافت حق بیمه و صدور بیمه‌نامه که در برخی موارد بسته به شرائط بیمه نامه صدور از ۵ تا ۱۰ روز به طول می‌انجامید . اما باوجود زیرساخت‌های باشگاه مشتریان ، شبکه فروش می توانند کل فرآیند صدور را به‌صورت سیستمی انجام دهند به‌صورتیکه یک نماینده با ثبت اطلاعات بیمه‌گذار در باشگاه مشتریان ،کلیه مراحل صدور را به سرعت انجام می دهد و در صورتیکه نیاز به انجام آزمایشات پزشکی و تائید پزشک نباشد ، بیمه نامه در کمتر از ۱۰ دقیقه صادر و تحویل مشتری خواهد شد و در صورت نیاز به پزشک مدارک به‌صورت آنلاین به پزشک ارجاع می شود و حتی در صورت نیاز به آزمایش شخص به نزدیکترین و معتبرترین آزمایشگاه ارجاع داده خواهد شد .

بر اساس این گزارش، معاون مدیرعامل بیمه کارآفرین با اشاره به این موضوع که فرآیند صدور بیمه‌نامه کاملاً به‌صورت آنلاین انجام می‌شود عنوان کرد: این فرآیند نزدیک به دو سال زمان برده است و در حال حاضر بازیاب یا نماینده شرکت می‌تواند با کد شناسایی مخصوص به خود وارد باشگاه مشتریان شود، بیمه‌نامه را به‌صورت آنلاین در کمتر پنج دقیقه صادر کند و اگر بیمه‌گذار نیاز به پزشک داشته باشد این بیمه‌نامه ظرف ۲۴ ساعت صادر خواهد شد و حق بیمه با شناسه پرداخت می‌شود بیمه‌نامه با کد یکتا و تائید بیمه مرکزی در اختیار بیمه‌گذار قرار می‌گیرد. درواقع قید زمان و مکان از میان برداشته‌شده و مفهوم صدور به‌کلی تغییر کرده است و نماینده یا کارگزار به‌سرعت و دقت می‌تواند بهترین خدمات را در اختیار مشتریان قرار دهد.

او در ادامه افزود: در این سامانه به‌صورت پیش‌فرض به همه نمایندگان و کارگزاران کد و رمز ورود به باشگاه مشتریان اختصاص داده‌شده است و می‌توانند به‌راحتی از امکانات آن استفاده کنند و اگر کسانی هستند که اطلاعات آن‌ها در باشگاه ثبت‌نشده می‌تواند درخواست خود را ارسال کند و کمتر ۴۸ ساعت عضو باشگاه شوند و همچنین نمایندگان می‌توانند شبکه فروش اختصاصی خود داشته باشند و این امکان اتصال آن به باشگاه مشتریان وجود دارد و در صورت نیاز به طراحی شبکه اختصاصی، بیمه کارآفرین با هماهنگی با شرکت پیمانکار خود یک شبکه اختصاصی استاندارد در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد .

حجتی در خصوص آمار بیمه‌نامه‌های صادر شده در باشگاه مشتریان این شرکت گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار بیمه‌نامه در باشگاه صادر شده است و پرفروش‌ترین نمایندگان شرکت از این بستر استفاده کردند. با این وجود هنوز برخی از نمایندگان با دیده تردید به آن نگاه می‌کنند در صورتی برای موفقیت در شبکه فروش باید از امکانات و فناوری‌های جدید استفاده کرد.

حجتی در پایان از نمایندگان و کارگزاران شرکت که تاکنون از امکانات باشگاه مشتریان استفاده نکرده‌اند، درخواست کرد برای آشنایی با این فرایند حداقل یک یا دو فقره بیمه‌نامه از این طریق صادر کنند تا به‌صورت ملموس با مزایای آن آشنا شوند و همچنین تأکید کرد که کسانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد، به دنبال فروش ایده آل هستند باید از زیرساخت‌های فراهم‌شده نظیر باشگاه مشتریان استفاده کنند و شرکت بیمه کارآفرین این روند را ادامه خواهد داد و قصد دارد علاوه بر رشته های ثالث ، بدنه خودرو و بیمه های عمر، فرآیند صدور سایر رشته ها را هم به‌صورت کاملاً آنلاین و در بستر باشگاه مشتریان امکان‌پذیر کند و حتی فرآیند پرداخت خسارت هم در آینده نزدیک به‌صورت آنلاین انجام خواهد شد و با برداشته شدن قید زمان و مکان و ارائه خدمات مطلوب و سریع می‌توان مشتریان بیشتری جذب کرد و به‌خوبی در بازار بیمه کشور رقابت کرد و امیدوارم کارهای که انجام می‌شود باعث تحول در صنعت بیمه کشور شود.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی