به گزارش برداشت روز، حسن پوراسکندری، مدیر بیمههای آتشسوزی بیمه تعاون، درباره قانون تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی مصوب ١٣٩٩/٨/۵ گفت: تصویب و اجرای این قانون بسیار مثبت و اقدامی در راستای کمک به مردم است . وی گفت:در این قانون تا این لحظه اسمی از شرکتهای بیمه برای حضور و مشارکت برده نشده و این در حالی است که شرکتهای بیمه، تخصص و تجربه لازم را در امور بیمهای برای چنین طرحهایی که در سطح کلان است را دارند.
او ادامه داد: بر همین اساس شاید بهتر باشد در این قانون از ظرفیت و توانایی شرکتهای بیمه استفاده شده تا این صنعت بتواند بیش از پیش در خدمت رسانی به مردم موثر عمل کند.
مدیربیمههای آتشسوزی بیمه تعاون به قانون جدید مجلس در خصوص بیمه اجباری بیمه حوادث منازل مسکونی از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و اظهار داشت: چندین سال بود که این موضوع مطرح شده بود، ولی به دلیل نظرات و ایراداتی که به آن وارد میشد مسکوت میماند، ولی با توجه حوادث و بلایای طبیعی بهخصوص زلزله و سیلهایی که در سالهاس اخیر در کشور رخ داد و خسارات بسیار سنگینس را در پی داشته، با پیگیری دولت و مجلس و همکاری شورای نگهبان و محوریت و پیگیری جدی بیمه مرکزی، این قانون به تصویب رسید و طی آخرین اخباری که موجود است، در مرحله تهیه و تدوین آییننامههای مربوطه جهت اجرا است.
بیمه تعاون تنوعبخشی به فروش آنلاین محصولات خود را در دستورکار قرار داده است
مدیر بیمههای آتشسوزی بیمه تعاون همچنین درباره فروش آنلاین محصولات این شرکت گفت: ماباید فروش آنلاین محصولات بیمه تعاون را به دو قسمت قبل از شیوع ویروس کرونا و بعد از شیوع ویروس کرونا تقسیمبندی کنیم.
پوراسکندری افزود: بیمه تعاون با توجه به چشمانداز و اهدافی که دنبال کرده و میکند، قبل از شیوع ویروس کرونا اقدامات جدی و خوبی برای فروش بیمهنامههای آنلاین شروع کرده و نتایج خوبی را هم در این زمینه بهدست آورده است.
وی اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا و با توجه به محدودیتهای اجباری که در ارتباطات ایجاد شد، شاهد کاهش فروش بیمهنامههای خُرد بودیم ، ولی این شرکت با توجه به تجربه قبلی که از فروش بیمهنامههای آنلاین داشت با آسیب جدی مواجه نشد و سازوکار فروش آنلاین را تقویت و بهبود بخشید.
پوراسکندری تصریح کرد: نکته مهمی که در خصوص فروش بیمهنامههای آنلاین مطرح است، ارائه خدمات متمایز شرکت بیمه تعاون به مشتریان و جلب اعتماد آنها هست.
مدیر بیمههای آتشسوزی بیمه تعاون گفت: درحال حاضر با توجه به شیوع پاندمی کرونا، برای کسبوکارها ازجمله شرکتهای بیمه مشخص شد که افزایش فروش از طریق آنلاین نهتنها آسیبهای آنها را کاهش میدهد، بلکه در صورت ارائه خدمات متمایز و رقابتی و برنامهریزی درست و نهایتاً ایجاد اعتماد در بین مردم، موجب حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید و افزایش پرتفوی بیمهنامههای خرد نیز میشود.
پوراسکندری درباره تفاوت و مزایای بیمه آتشسوزی بیمه تعاون در مقایسه با سایر شرکتها نیز بیان داشت: ما تلاش میکنیم تا محصولی را ارائه دهیم که در مقایسه با سایر شرکتها متنوعتر و جذابتر باشد و در دید مردم تفاوتی را ایجاد کنیم تا بتوانیم آن را به فروش برسانیم.
مدیر بیمههای آتشسوزی بیمه تعاون در ادامه افزود: در یکی از کارهای انجامشده، بیمه تعاون اقدام به فروش بیمهنامههای آتشسوزی طرح منازل مسکونی و اصناف در قالب چندین دفترچه و با طرحهای بسیار متنوع کرده و با برگزاری چندین جشنواره فروش، تجربه و نتایج خوبی را به دست آورده است.
پوراسکندری در ادامه گفت: درحال حاضر با همکاری سایر مدیریتهای فنی بیمه تعاون طرحهای مشترکی را ارائه میدهیم، بهگونهای که علاوه بر جذاب بودن آن، مردم کمترین مبلغ حق بیمه را پرداخت کنند و یا بیمهنامه را بدون پرداخت حق بیمهای دریافت کنند.
وی افزود: طرح مشترکی را با بیمههای زندگی ارائه دادهایم که براین اساس وقتی بیمه عمر توسط مشتریان خریداری میشود، بیمه آتشسوزی به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار میگیرد و بیمه تعاون هزینه آن را پرداخت میکند.
مدیر آتشسوزی بیمه تعاون تشریح کرد: بیمهنامههایی که به صورت اجباری نیستند همچون بیمه آتشسوزی، خیلی مورد استقبال عمومی قرار نمیگیرند؛ چراکه عموم مردم آگاهی لازم را در این زمینه ندارند و تصور مردم این است که مبلغ حق بیمه بالاست و یا هیچ وقت دچار خسارت نمیشوند. ما در شرکت بیمه تعاون درصدد آن هستیم با افزایش آموزش و گسترش شبکه فروش و تبلیغات مناسب، اقدامات خوبی را برای آگاهی دادن و تمایل مردم برای خرید بیمهنامههای آتشسوزی داشته باشیم.
پوراسکندری درباره تخفیفات لحاظشده در بیمه توقف کسبوکار نیز بیان داشت: بیمه توقف کسبوکار تا شهریور ۱۴۰۰ در اختیار بیمه تعاون است و قرار شده است تا تخفیفات قابل توجهی را در کنار بیمه توقف کسبوکار ناشی از ویروس کرونا، برای بیمهنامهآتشسوزی ارائه دهیم و مردم علاوه بر اینکه توقف کسبوکارشان را پوشش میدهند، اموالشان را نیز در برابر خطرات آتشسوزی، سیل، زلزله و بسیاری خطرات دیگر تحت پوشش قرار دهند.
او افزود : اگر مردم بدانند با حداقل مبلغ میتوانند اموال خود را حداقل برای مدت یکسال تحت پوشش بیمه آتشسوزی قرار دهند، قطعاً تمایل و استقبالشان در خرید این بیمهنامه بیشتر شده و در سبد خریدشان جزء خریدهای اصلی و در اولویتهای اول خواهد بود.
مدیر آتشسوزی بیمه تعاون گفت : تفاوت دیگر شرکت بیمه تعاون با شرکتهای بیمهای دیگر در بحث جبران خسارت است. در موضوع خسارت تمام سعی ما این است که خسارتها طبق شرایط بیمه نامه سریعاً بررسی و پرداخت شود و پس از پرداخت خسارت، تیم امور مشتریان بیمه تعاون با مشتری تماس میگیرند و نظر مشتریان را در خصوص رضایت یا عدم رضایت آنها جویا میشوند.
پور اسکندری اظهار داشت : این نظر سنجی بعد از صدور بیمهنامه نیز انجام میشود؛ زیرا معتقدیم که بقای ما به حضور و رضایت مشتریانمان بستگی دارد.
مدیر بیمههای آتشسوزی بیمه تعاون در پایان گفت: یکی از مهمترین عواملی که میتواند مزیت رقابتی را در بین شرکتهای بیمه نمایان کند، عملکرد شبکه فروش شرکتهای بیمه است. در همین راستا شرکت بیمه تعاون ارتباط خوبی بین شبکه فروش اعم از همکاران شعب، نمایندگان و کارگزاران ایجاد کرده است و حدود اختیارات شعب و نمایندگان را افزایش داده تا سرعت کار بهبود پیدا کند تا از این طریق محصولات و تفاوتهای شبکه فروش شرکت بیمه تعاون با سایر شرکتها در دید مردم ایجاد و رضایت آنها تأمین شود.