به گزارش برداشت روز، به نقل از روابطعمومی بانک دی، بر اساس مفاد قانون جدید، صدور و انتقال هر برگه چک مستلزم ثبت در «سامانه صیاد» است و تمام دارندگان دسته چک از این پس موظف هستند بعد از صدور چک، اطلاعات چک صادرشده را به همراه اطلاعات دریافتکننده آن شامل کد ملی یا شناسه ملی ذینفع، مبلغ و تاریخ سررسید در «سامانه صیاد» ثبت کنند.
همچنین نقد کردن چک تنها توسط شخصی که به عنوان دریافتکننده، نامش در سامانه ثبتشده است، امکانپذیر خواهد بود. در این راستا دریافتکننده چک نیز قادر خواهد بود نسبت به احراز هویت صادرکننده چک اقدام کند.
مشتریان بانک دی می توانند برای ثبت، تأیید و انتقال چک در سامانه صیاد از طریق نت دی و جت دی اقدام کنند.
گفتنی است، بانک دی به منظور آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان و مشتریان خود با «قانون جدید چک»، صفحه ویژهای را طراحی و با ابزارهای مختلف رسانهای، اطلاعات مربوط به این قانون را اطلاعرسانی کرده است.
مخاطبان میتوانند با مراجعه به صفحه http://day24.ir/check.html اطلاعات لازم در این باره را کسب کنند.