۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | 19:56
کد خبر : 44030

آخرین اقدامات بانک مرکزی در مورد قانون پایانه های فروشگاهی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با غیرفعال کردن حدود 2.5 میلیون ترمینال، تکمیل و صحت‌سنجی اطلاعات بالغ بر 4.7 میلیون ترمینال پذیرش دیگر و ارائه اطلاعات آن‌ها به سازمان امور مالیاتی در حال تکمیل آخرین مراحل اجرای مسئولیت‌های خود نسبت به قانون پایانه‌های فروشگاهی است.

به گزارش برداشت روز، این نهاد بر اساس ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی نسبت به ساماندهی دستگاههای کارتخوان و درگاههای پرداخت الکترونیکی اقدامات مهمی انجام داده و روند این عملیات با همکاری سازمان امور مالیاتی ادامه دارد.

بنابر  اعلام معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی تا کنون اطلاعات ۴ میلیون و هفتصد هزار کارت‌خوان و درگاه پرداخت که پیش از این در سامانه مؤدیان مالیاتی ثبت نشده بود پس از تکمیل و صحت‌سنجی اطلاعات برای تشکیل پرونده مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است.

همچنین زیرساخت‌های فنی و مقرراتی لازم نیز به گونه‌ای فراهم شده که از بیستم دی ماه گذشته هر متقاضی جدید ترمینال پرداخت ابتدا ملزم به تشکیل پرونده مالیاتی است و روال تخصیص ترمینال به متقاضی جدید تنها پس از ثبت نام در سامانه و دریافت کد رهگیری ادامه خواهد یافت.

علاوه بر این دو میلیون و صد هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی غیرفعال یا کم‌تراکنش نیز که فاقد پرونده مالیاتی بودند، قطع شدند. این تعداد علاوه بر ۳۶۰ هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی است که در مرحله قبل به علت نامعتبر بودن کد ملی و شناسه ملی نامعتبر یا پرونده مالیاتی غیرفعال قطع شده بودند.

 

روابط عمومی بانک مرکزی

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی