به گزارش برداشت روز به نقل از پایگاه خبری اقتصاد تهران، سیستم موبایل بانک همانطور که از نامش پیداست دسترسی مشتریان را به انواع خدمات بانک در کمترین زمان ممکن فراهم ساخته و از این رو یکی از مناسب ترین شیوه ها برای انجام امور بانکی با صرف حداقل هزینه و زمان است. این خدمت تقریباً در تمام سیستم بانکی کنونی کشور در حال پیاده سازی و اجراست و موفقیت و شدت و ضعف آن یکی به زیر ساخت های فناوری اطلاعات و دیگری به مدیریت به کارگیری این سیستم از سوی بانک مورد نظر بستگی دارد.
در واقع می توان گفت که بانکداری مبتنی بر موبایل یکی از جنبههای پذیرش فناوری است که امکان دستیابی مشتریان به حسابهایشان را به راحتی فراهم می کند.
بانک رفاه کارگران که در زمینه به کارگیری ابزارهای نوین بانکی همیشه پیشرو بوده و به تازگی نیز دسترسی دارندگان تلفن همراه آیفون به خدمات بانکداری الکترونیک را تسهیل کرده است. در راستای ارایه خدمات نوین بانکی، امکانی را برای مشتریان خود در نظر گرفته تا آن ها بتوانند از امکاناتی نظیر مدیریت ارسال پیامک، پایا دورهای، پرداخت اقساط دوره ای، شارژ شگفت انگیز ایرانسل، حسابهای قابل نمایش در خودپرداز و گزارش چکهای واگذار شده که در این سامانهای که به همین منظور ایجاد شده استفاده کنند.
در ابتدا بانک رفاه کارگران به منظور ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و توسعه و تکمیل خدمات آن، طراحی و تهیه سامانه موبایل بانک رفاه کارگران مبتنی بر سیستم عامل Android و IOS را به انجام رساند و اکنون رضایت مشتریان خود را بیش از گذشته فراهم کرده است به گونه ای که کاربران میتوانند از طریق منوی “مدیریت پروفایل ← مدیریت ارسال پیامک” و انتخاب حساب مورد نظر، نسبت به فعالسازی/ غیرفعالسازی و تمدید خدمت ارسال پیامک مانده حساب برای هر یک از حسابهای متعلق به خود اقدام نمایند.
اقدامات این بانک در زمینه توسعه نرم افزارهای موبایل بانک به گونه ای است که به طور مثال در مورد پرداخت اقساط دورهای، کاربران میتوانند از طریق منوی “تسهیلات ← پرداخت قسط” و با انتخاب گزینه “دورهای” و تعیین تعداد دفعات، دوره پرداخت و تاریخ نخستین پرداخت، نسبت به پرداخت دورهای اقساط تسهیلات اقدام نمایند و یا در خصوص گزارش چکهای واگذار شده، امکان اخذ گزارش چکهای واگذارشده از طریق منوی “چک ← گزارش چکهای واگذارشده” و بر اساس فیلترهای دادهای مختلف نظیر شماره حساب، شماره سریال چک، شماره سری چک و بازه زمانی برای کاربران سامانه فراهم شده است.
امکان دریافت گزارش چکهای واگذارشده یکی از مواردی است که اکثر مشتریان در تقریباً تمامی درگاههای الکترونیکی نیازمند آن هستند که این امکان در موبایل بانک رفاه کارگران به گونهای منحصر به فرد طراحی شده که رضایت خاطر مشتری و کاربر را در خاتمه کار به همراه دارد.
اقدامات این بانک در زمینه توسعه نرم افزارهای موبایل بانک به گونه ای است که رضایت مشتریان را به همراه داشته، سهولت دسترسی، راحتی استفاده از نرم افزار و نیز طراحی مطلوب از جمله مزایای استفاده از موبایل بانک رفاه کارگران است.
توسعه خدمات موبایل بانک رفاه کارگران تقریبا تمام مشتریان و کاربران با هر نوع گوشی تلفن همراه را به گونهای حمایت میکند که دیگر نیازی به ابزارهای جایگزین برای استفاده از خدمات بانکی ندارند و با این امکانات میتوانند هر نوع نیاز خود به خدمات بانکی را در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام برسانند.
در اینجا ذکر این نکته ضروری به نظر میرسد که اگر مشتری چندین بانک هستید و بر روی گوشی تلفن همراهتان موبایل بانک رفاه کارگران نیز وجود دارد حتماً در صدد مقایسه امکانات موبایل بانک رفاه کارگران با سایر بانکها برآیید، زیرا تنها در این صورت، به مزایای خاص و نیز ویژگیهای یک اپلیکیشن کاربردی مطلوب واقف خواهید شد.
مشتریان بانکهای زیادی وجود دارند که شاید برای انجام عملیات بانکی خود چندین مرورگر را در گوشی تلفن همراه خود دارند، اما بدون شک برای انجام عملیاتهای حساس و نیز افزایش دقت و بالا رفتن سرعت خود، موبایل بانک رفاه کارگران را برگزیدهاند.
این در حالی است که امنیت به کارگیری این برنامه یکی دیگر از نقاط قوت موبایل بانک رفاه کارگران به شمار میرود. بدون شک استفاده از گوشی تلفن همراه میتواند به نوع خود دارای مخاطراتی باشد اما موبایل بانک رفاه کارگران با ایجاد امنیت، آرامش خاطر را برای مشتریانش به ارمغان آورده است.