به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون با اشاره به طراحی نظام نیازسنجی آموزشی در بانک توسعه تعاون گفت: طراحی مسیر آموزشی پستها و مشاغل بانک از برنامههای مستتر در نظام نیازسنجی آموزشی محسوب میشود که ورودی بسیاری از نظامها و برنامههای بانک ازجمله برنامههای توسعه هدفمند دانش، بینش و مهارت کارشناسی، معین نمودن مسیر آموزشی سی سال خدمت کارکنان، بهبود ابعاد آموزشی ارتقا و انتصابات شغلی را با رویکرد حرفهای و سیستماتیک فراهم خواهد ساخت.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون با اشاره به فلسفه بازدهی بلندمدت آموزش و سرمایهگذاری سازمانها و بانکهای پیشرو در آموزش و یادگیری کارکنان، گفت: سیاستگذاری و طراحی چنین فلسفه آموزشی بلندمدت و رویکرد سرمایهگذاری در سرمایه انسانی، نیازمند طراحی و استقرار نظام نیازسنجی و مسیر آموزشی مشاغل منطبق با استراتژیها و مأموریتهای بانک میباشد.
میرزاخانی طراحی نظام نیازسنجی و مسیر آموزشی مدیران و کارکنان بانک را رویکردی استراتژیک، تخصصی و هدفمند تبیین نمود و گفت: تحقق چنین امری در بانک سبب خواهد شد سیاستگذاری، برنامهریزی و تخصیص منابع در امر آموزش و توسعه مدیران و کارکنان واقعبینانه و هدفمندتر شده و کیفیت و اثربخشی برنامههای آموزشی تضمین گردد.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش با اعلام خبر طراحی نظام نیازسنجی آموزشی و ترسیم مسیر آموزشی مشاغل بانک، این نوید را به مدیران و کارکنان بانک داد که با عملیاتی شدن این پروژه، همه مدیران و کارکنان بانک این امکان را خواهند داشت که در مدیریت مسیر آموزشی خود در ردههای مختلف اجرایی، کارشناسی و مدیریتی ایفای نقش نموده و مشارکت داشته باشند.
وی اظهار امیدواری کرد طراحی و استقرار ابعاد و عناصر مختلف نظام آموزشی بانک که طراحی نظام نیازسنجی و ترسیم مسیر آموزشی مشاغل بخشی از نظام میباشد، دستاوردهای آموزشی مطلوبی ازجمله فراهم ساختن فرصتهای برابر آموزشی، اهتمام به عدالت آموزشی، برای بانک، مدیران و کارکنان به ارمغان آورد.