به گزارش برداشت روز، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی قرضالحسنه، با حضور دکتر «غلامرضا فتحعلی» مدیرعامل، جمعی از مدیران و نمایندگان اعتباری و بازاریابی استانها و به همت معاونت بانکداری، همایش تخصصی اعتباری-بازاریابی بانک قرضالحسنه مهر ایران با رویکرد کسبوکار برگزار شد.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران در این مراسم با بیان اینکه عملکرد بانک در سال جاری مطلوب بوده، اظهار داشت: حجم منابع بانک به مرز ۶۰۰ همت نزدیک شده که نسبت به ابتدای سال رشد ۳۸ درصدی داشته در حالی که رشد نقدینگی در کل سیستم بانکی کشور در حدود ۲۶ درصد بوده است.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران به پیشرفتها در زیرساختهای فناوری اشاره کرد و گفت: ۸۴ درصد از پروژههای کلیدی تحول بانک نهایی شده که یک افتخار بزرگ محسوب میشود.
وی همچنین از وضعیت مناسب شاخصها و نسبتهای ابلاغی بانک مرکزی خبر داد و افزود: نسبت کفایت سرمایه بانک در سطح بالاتری نسبت به میزان ابلاغی قرار دارد و در نسبت داراییهای ثابت نیز وضعیت بانک مطلوب است که نشان از سلامت ساختار مالی و انطباق کامل بانک با ضوابط نظارتی دارد.
فتحعلی تدوین و اجرای برنامه جامع راهبردی ۳ ساله را یک ضرورت غیرقابل انکار برای تداوم موفقیت بانک دانست و اظهار داشت: بر اساس اسناد بالادستی و سیاستهای پولی بانک مرکزی، روند رشد بالای نقدینگی که سالهای گذشته تجربه میشد، در آینده تکرار نخواهد شد. همچنین با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از درآمدهای بانک از محل کارمزد تسهیلات قرضالحسنه است، لازم بود راهبردی برای تنوعبخشی به منابع درآمدی و انطباق با سیاستهای پولی جدید اتخاذ شود.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران با اشاره به تغییر ذائقه مشتری برای استفاده بیشتر از خدمات غیرحضوری، اظهار داشت: ورود فینتکها و تجربههایی نظیر دوران کرونا، ذائقه مردم را تغییر داده و بسیاری از مشتریان ترجیح میدهند خدمات بانکی خود را بهصورت کاملاً غیرحضوری و از طریق پلتفرمها دریافت کنند.
وی افزود: بانک با استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای فناورانه توانسته فرآیندهایی نظیر احراز هویت غیرحضوری، افتتاح حساب و اعتبارسنجی را با دقت و سرعت بالاتری انجام دهد و از مزایای پیشرفتهای فناوری در صنعت بانکداری بهره بگیرد.
فتحعلی با اشاره به ۳ راهبرد اصلی بانک در برنامه جامع راهبردی، گفت: توسعه خطوط کسب و کار، توسعه سبد محصولات و خدمات و همچنین بانکداری دیجیتال و پلتفرمی ۳ راهبردهای اصلی بانک در این مسیر هستند.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران اضافه کرد: بانک برنامه دارد خدمات مالی مکمل شامل بیمه، بازار سرمایه، خدمات ارزی و صدور ضمانتنامه را نیز به مشتریان ارائه دهد تا به عنوان یک سوپرمارکت مالی، مشتری بتواند همه سرویسهای خود را از بانک دریافت کند.
وی با بیان اینکه هدف اصلی توسعه بانکداری دیجیتال خلوتسازی شعب و انتقال مشتریان خرد و اجتماعی به بستر پلتفرمها است، خاطرنشان ساخت: این کار شعب را به محلی برای ارائه خدمات به مشتریان اصناف و شرکتی تبدیل خواهد کرد که میتواند هزینههای عملیاتی بانک را کاهش داده و کارایی عملیات را افزایش دهد.