۰۶ مهر ۱۳۹۹ | 16:00
کد خبر : 23991

بانک قرض الحسنه مهر ایران اعلام کرد: پرداخت وام قرض الحسنه خرید کالا وخدمات به دانشجویان پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور تا سقف ۲۰ میلیون تومان و کارمندان و اعضاي هيئت علمي اين دانشگاه تا سقف ۳۰ ميليون تومان مي‌توانند از تسهيلات قرض‌الحسنه بانک مهر ايران استفاده کنند.

به گزارش برداشت روز ، بانک قرض الحسنه مهرایران در راستای مسئولیت های اجتماعی و حمایت از تولید داخلی کالا و خدمات ایرانی،در چارچوب طرح های تسهیلاتی خود اقدام به ارائه خدمات نوین طرح کالا کارت به دانشجویان دانشگاه پیام نور می کند.

دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران، درباره جزئیات این طرح گفت: تسهیلاتی که از این طریق پرداخت می‌شود مربوط به فروشندگان مشخص و کالاهای مشخص برای خرید وسایل کمک آموزشی است. برای کارکنان دانشگاه شامل کالاهای مختلف مانند لوازم خانگی نیز می‌شود. سقف کالاکارت برای دانشجویان تا سقف ۲۰ میلیون و برای کارکنان تا سقف ۳۰ میلیون تومان و نرخ کارمزد دو تا چهار درصد ارائه خواهد شد.

مدیرعامل بانک مهر ایران اظهار کرد: امیدوارم امکاناتی که بانک در این مسیر آماده کرده بتواند پاسخگوی بخشی از نیازهای دانشجویان باشد. هر چقدر اقساط به موقع پرداخت شود، به بانک مهر ایران کمک می‌شود تا خدمات خود را گسترش دهد و بتواند افراد بیشتری را پوشش دهد.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از فعالان رسانه‌ای گفت: اصحاب رسانه همواره یار و یاور بانک مهر ایران بوده‌اند. بخشی از گسترش فعالیت‌ها و خدمات بانک به‌علت همراهی اصحاب رسانه است

اکبری با بیان اینکه یکی از حوزه‌هایی که در سال‌های اخیر وارد شدیم، حوزه آموزش عالی بود، اظهار کرد: در همین راستا با صندوق رفاه دانشجویی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم. سال قبل نیز با دانشگاه پیام نور برای پرداخت شهریه دانشجویان تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم.

وی در همین رابطه افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اینکه بسیاری از کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، برخی دانشجویان امکان خرید وسایل کمک آموزشی مانند لپ‌تاپ و تبلت را ندارند. بانک مهر ایران در همکاری دوم با دانشگاه پیام نور، تمهیداتی در نظر گرفته که دانشجویان بتوانند این وسایل را با کالاکارت یک ساله خریداری کنند.

اکبری درادامه اظهارداشت: تفاوت کالاکارت بانک مهر ایران با طرح‌های مشابه بانک‌های دیگر در نرخ کارمزد است. برخی بانک‌ها بیش از ۱۶ درصد سود می‌گیرند، اما این کارت سودی ندارد و تنها ۲ تا ۴ درصد کارمزد به آن تعلق می‌گیرد. هدف این است که هزینه خانوارها را کاهش دهیم. بانک مهر ایران افتخار داشته در سال گذشته به بیش از دو میلیون و ۳۰۰هزار نفر تسهیلات پرداخت کند و پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری نیز به سه میلیون نفر تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کنیم. در ۶ ماهه امسال به یک میلیون و دویست هزار نفر تسهیلات پرداخت کردیم که بخشی از آن در راستای حمایت از کالا و خدمات ایرانی بوده و ۵۰۰هزا نفر از کالاکارت استفاده کرده‌اند.

در بخش دیگری از مراسم زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه بزرگترین دانشگاه دولتی کشور محسوب می‌شود، با خانواده‌ای شامل ۴هزار عضو هیئت علمی، ۱۰هزار کارمند و ۴۰۰هزار دانشجو. بخشی از هزینه‌های تحصیل را دانشجویان به‌صورت شهریه پرداخت می‌کنند. از سال گذشته با توجه به مسائل اقتصادی که در کشور وجود داشت، تلاش کردیم بخشی از این هزینه را تأمین کنیم و بار مالی که روی دوش دانشجویان بود، کاهش دهیم. در سال قبل تعداد قابل ملاحظه‌ای از دانشجویان از تسهیلات بانک مهر ایران که تا سقف ۲۰ میلیون تومان اعطا می‌شد، برای پرداخت شهریه استفاده کردند.

وی اضافه کرد: امسال همان تفاهم‌نامه تجدید می‌شود و دانشجویان همچنان می‌توانند از این تسهیلات برای پرداخت شهریه خود استفاده کنند. همچنین کالاکارتی برای دانشجویان در نظر گرفته شده که بتوانند لوازم الکترونیکی مورد نیاز خود را تهیه کنند. با شروع بیماری کرونا، دانشگاه پیام نور آموزش‌های خود را به سرعت به سمت الکترونیکی شدن پیش برد.

زمانی گفت: در برخی مناطق دسترسی دانشجویان به دستگاه‌های مورد نیاز برای اینکه بتوانند از این آموزش‌ها استفاده کنند، محدود بود. با کالاکارتی که بانک مهر ایران ارائه می‌دهد، دانشجویان می‌توانند وسایلی را که نیاز دارند، مانند لپ‌تاپ، تبلت و…. از فروشگاه‌های طرف قرارداد خریداری کنند و با کارمزدی بین ۲ تا ۴ درصد و با اقساط یک ساله آن‌ها را پرداخت کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور این‌طور ادامه داد: بخش دوم تفاهم‌نامه که نسبت به سال قبل جدید است، کالاکارتی است که تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای کارمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور در نظر گرفته شده و کارمزد آن ۲ تا ۴ درصد و بازپرداخت آن نیز یک ساله است. این تفاهم‌نامه کل خانواده دانشگاه پیام نور را شامل می‌شود.

 

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی