03:04 - 19 مرداد 1404

آخرین اخبار
سندیکای بیمه‌گران ایران برگزار کرد؛
با هدف پاسداشت نقش رسانه در توسعه و ترویج فرهنگ بیمه و طی مراسمی با حضور محسن پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، ابوالفضل آقادادی رئیس و محمدرضا خوش‌‌کیش عضو هیئت رئیسه سندیکای بیمه گران ایران، جواد گودرزی مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی ج.ا.ایران و فرید میرموسوی دبیر کارگروه روابط عمومی سندیکا، از خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه صنعت بیمه قدردانی شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، در آئین تجلیل از خبرنگاران صنعت بیمه که روز شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۴ در محل سندیکای بیمه‌گران برگزار گردید، محسن پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار به ویژه همکاران فقید حوزه رسانه صنعت بیمه، عملکرد خبرنگاران و رسانه‌های تخصصی بیمه را دلسوزانه، مطلوب و مبتنی بر اصول حرفه‌ای و اخلاق‌مداری ارزیابی کرد و افزود: دقت و صحت اطلاعات تخصصی، بی‌طرفی و انصاف در پوشش اخبار، شفافیت و صداقت در بیان منابع، حفظ محرمانگی و حریم خصوصی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، تسلط بر قوانین و مقررات، به‌روز بودن و آموزش مداوم از مهمترین مولفه‌های حرفه‌ای‌گری در خبرنگاری صنعت بیمه است و مدیران صنعت بیمه و خبرنگاران باید بکوشند تا با احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر به ایجاد آرامش در فضای روانی صنعت بیمه و جامعه کمک کنند.

پورکیانی با اشاره به اهمیت رسانه به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای روز دنیا در دوره‌های بحران و تبیین نقش فعالان حوزه خبر و اطلاع‌رسانی در دوره جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، از تلاش مستمر سندیکای بیمه گران برای ایجاد وفاق بین ارکان صنعت و خبرنگاران خبر داد و از خبرنگاران حوزه بیمه نیز خواست تا چالش‌ها و کاستی‌های موجود در حوزه‌های مختلف فعالیت صنعت بیمه را به طور شفاف به ارکان صنعت بیمه منعکس نمایند.

محمدرضا خوش کیش عضو هیئت رئیسه سندیکای بیمه‌گران ایران نیز در بخش دیگر این نشست بر ایفای نقش موثر خبرنگاران در امیدآفرینی در جامعه تأکید کرد و افزود: ایجاد امیدواری و احساس امنیت، مهم‌ترین شاخص در صنعت بیمه است و انتقاد باید افق‌هایی از امیدواری به توسعه و اصلاح را در ذهن مردم و صنعت ایجاد کند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد اهالی رسانه بتوانند در کنار صنعت بیمه به فرهنگسازی بیمه کمک نمایند.

همچنین در این نشست جواد گودرزی مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی ج.ا.ایران خبرنگاران را یکی از قطعات اصلی پازل اطلاع رسانی در صنعت بیمه دانست و خواستار فعالیت رسانه‌ها در چهارچوب قواعد و مقررات حوزه خبرنگاری و اصول اخلاق حرفه‌ای شد.

گودرزی وظیفه رسانه را واقعیت نویسی و نه واقعیت سازی برشمرد و تصریح کرد: قلم و آنچه به واسطه قلم نوشته می‌شود، دارای احترام و شایسته تقدیر است و نباید در جهت تخریب و تحقیر دیگران باشد، لذا انتظار می‌رود رسانه‌ها با حفظ روحیه مؤلف بودن خود و اجتناب از بازتاب و بازنشر صرف اخبار، از محتواهای خبری روابط عمومی‌های صنعت بیمه، گفتگو، گزارش و تحلیل مبتنی بر واقعیت تهیه و منتشر نمایند و صنعت بیمه نیز از ایده‌های سازنده خبرنگاران در تصمیم‌سازی‌های خود بهره خواهد برد.

در ادامه آیین گرامیداشت روز خبرنگار، رضا کربلایی خبرنگار پیشکسوت صنعت بیمه به بیان مطالبات جامعه خبرنگاری از صنعت بیمه پرداخت و با اشاره به تنوع و تکثر رسانه‌های بیمه‌ای‌، تخصص یک روابط عمومی آینده‌نگر، تحول‌گرا و حرفه‌ای را استفاده از ظرفیت رسانه‌ها دانست و تأکید کرد: افزایش شفافیت مالی در صنعت بیمه و صیانت از حقوق بیمه‌گران و بیمه‌گذاران باید در اولویت فعالیت صنعت بیمه قرار گیرد و خبرنگاران نیز می‌بایست به عنوان تحلیلگر و روایتگر فرآیندها، با اجتناب از تخریب چهره‌ها و برندها، به افزایش ارزش پورتفوی صنعت بیمه کمک کنند.

گفتنی است در بخش پایانی این نشست، با هدف ارج نهادن به جایگاه حرفه‌ای و نقش مؤثر خبرنگاران در ارتقای آگاهی عمومی نسبت به صنعت بیمه، از خبرنگاران تخصصی این حوزه، با اهدای لوح یادبود قدردانی به عمل آمد.

bardashtrooz.ir/news/227602

اخبار جدید