به گزارش برداشت روز، این شرکت که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده، با اتکا به مدیریت استراتژیک، سرمایهگذاریهای هوشمندانه و تمرکز بر رضایت مشتریان، به دستاوردهای قابلتوجهی در صنعت بیمه دست یافته است. بر اساس گزارشهای معتبر منتشرشده در سامانه کدال و اظهارات مدیران شرکت، بیمه کوثر در سالهای گذشته تا بهار ۱۴۰۴ عملکردی استثنایی در سودآوری و رشد مالی از خود نشان داده است. در سهماهه نخست سال ۱۴۰۴، بیمه کوثر با ثبت سود خالص بالغ بر ۱۰۸۰ میلیارد تومان، رشدی ۲۶۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل را تجربه کرد که این دستاورد، جایگاه این شرکت را در میان سه شرکت برتر سودآور صنعت بیمه تثبیت کرد. بهویژه، کسب بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان سود از محل خرید و فروش سهام، موفقیتی بیسابقه در صنعت بیمه بوده که نشاندهنده استراتژی موفق سرمایهگذاری شرکت است. در سال ۱۴۰۱، بیمه کوثر با تولید حق بیمهای بالغ بر ۴۱ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال، رشدی ۵۶ درصدی نسبت به سال قبل ثبت کرد و درآمد سرمایهگذاری آن به بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال رسید، که این شرکت را در جایگاه دوم درآمد سرمایهگذاری در صنعت بیمه قرار داد. همچنین، سود خالص این شرکت در سال ۱۴۰۰ با رشدی ۴۱۱ درصدی نسبت به سال قبل به ۷۸۰ میلیارد تومان رسید، و در سال ۱۴۰۱ نیز با حفظ روند صعودی، به رتبه دوم سودآوری در میان شرکتهای بیمهای دست یافت. ارزش پرتفوی سرمایهگذاریهای بیمه کوثر در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رسید، و این شرکت پیشبینی کرد که در سال ۱۴۰۲ با کسب ۱۵۰۰ میلیارد تومان سود نقدی از محل سرمایهگذاریها، رکورد جدیدی ثبت کند. بیمه کوثر با تمرکز بر مدیریت ریسک و جذب بازارهای کمریسک، ترکیب پرتفوی خود را بهینهسازی کرده و سهم بیمههای ثالث و درمان را از ۷۵ درصد به ۵۵ درصد کاهش داد، که این امر به افزایش سودآوری کمک شایانی کرد. این شرکت همچنین با حفظ سطح یک توانگری مالی برای ششمین سال پیاپی و افزایش نسبت توانگری از ۱۰۰ درصد به ۱۸۰ درصد، نشاندهنده ثبات مالی و مدیریت کارآمد منابع است. در حوزه عملیات بیمهگری، بیمه کوثر در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد و با پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان خسارت، ضریب خسارت خود را بهطور مؤثری مدیریت کرد. این شرکت با بهرهمندی از شبکه گسترده فروش شامل ۴۳ شعبه، ۱۶۹۸ نمایندگی و ۹۱۴ کارگزاری، توانسته است دسترسی به خدمات خود را در سراسر کشور گسترش دهد و رضایت مشتریان را بهعنوان یکی از ارکان اصلی استراتژی خود حفظ کند. ابوالفضل آقادادی، مدیرعامل بیمه کوثر، در اظهارات خود بر اهمیت نوآوری، چابکی سازمانی و پاسخگویی بهموقع به نیازهای مشتریان تأکید کرده و اعلام نمود که طرح تحول و حرکت راهبردی (طرح تحرک) با تفویض اختیارات به سرپرستیهای استانی، به بهبود عملکرد و افزایش سودآوری شرکت کمک کرده است. همچنین، تمدید مجوز قبولی اتکایی از داخل و خارج کشور، نشاندهنده اعتبار بینالمللی این شرکت است. بیمه کوثر با سرمایهگذاری در بازارهای سودده، بهویژه در سهام شرکتهایی مانند پارسان و غدیر، توانسته سودآوری پایداری را تضمین کند و با برنامهریزی برای افزایش سرمایه سالیانه، به دنبال حفظ و ارتقای این روند است. عملکرد مالی شفاف بیمه کوثر، که در گزارش حسابرس مستقل با کمترین ایراد تأیید شد، نشاندهنده رعایت کامل قواعد مالی و آییننامههای بیمهای است. این شرکت با تکیه بر نیروی انسانی نخبه، شبکه فروش منسجم و استراتژیهای مشتریمحور، چشماندازی روشن برای آینده ترسیم کرده و انتظار میرود با ادامه این روند، جایگاه خود را بهعنوان یکی از پیشگامان صنعت بیمه منطقه تقویت کند.