به گزارش برداشت روز، مسعود بادین مدیرعامل بیمه آسیا اظهار کرد: بیمه آسیا بهعنوان بزرگترین بیمه خصوصی کشور در چند سال گذشته برنامههایی را تدوین کرده است که تداوم آنها را در دولت چهاردهم نیز خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: بیمه آسیا باتوجهبه برخورداری از ۷ هزار نماینده در سراسر کشور و پرسنل توانمندی که در این مجموعه در اختیار داریم، طراحی چند بیمهنامه ارزان را انجام داده است که طرح بیمهنامه «رایان» از آن جمله است.
بادین ادامه داد: طرح بیمه مستمری گندم از دیگر طرحهایی است که در بیمه آسیا راهاندازی شده است و مردم با پرداخت مبلغ اندکی میتوانند بیمهنامه را دریافت کنند و مدت بیمهنامه نیز ۵ساله است و بعد از آن هم میتوانند ذخیره را درخواست کند و یا به شکل دریافت مستمری مادامالعمر از آن استفاده کنند.
مدیرعامل بیمه آسیا گفت: یکی از خطمشیهای بیمه آسیا این بوده که فروش بیمهنامههای خرد در سطح کلان که شعار اولیه ما بوده است را موردتوجه قرار دهیم.
وی همچنین درباره پرداخت خسارت نیز گفت: سعی کردیم خسارتهای مردم را دراسرعوقت پرداخت کنیم و کیفیت پرداخت خسارت و سرعت آن را جزو اهداف اصلی خود قرار دادهایم .
مدیرعامل بیمه آسیا تأکید کرد: باعث خوشحالی است که وزیر امور اقتصادی و دارایی سالیان متمادی سکاندار بیمه مرکزی بوده و با مشکلات و معضلات کشور در این زمینه بهخوبی آگاه است و بهتر از ما در این زمینه برنامهریزی و ترسیم راه کند.
وی در تشریح مشکلات صنعت بیمه یادآور شد: بخشی از مشکلات مربوط به مباحثی است که از بیرون به صنعت بیمه کشور تحمیل میشود که در اختیار ما نیست و یک بخش نیز به مباحثی مرتبط است که به داخل صنعت بیمه مربوط است و با نرخشکنی شرکتها کیفیت کارها از بین میرود.
بادین در ادامه گفت: در بخش مربوط به فشارهای خارج از صنعت بیمه که منجر به افزایش حق بیمهها میشود نیز میتوان به عوارضی که باید به سازمانها و نهادهای مختلف از جمله نیروی انتظامی پرداخت کنیم اشاره کرد؛ این موارد باعث میشود بیمهنامههای شخص ثالث از ارقام و اعداد نرمال فراتر رفته و این محصولات را گرانتر کند و چهبسا باعث میشود که بسیاری از مردم باتوجهبه بالابودن رقم حق بیمه اشتیاقی به خرید حق بیمه نداشته باشند.
مدیرعامل بیمه آسیا اضافه کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که بعضی از مردم بدون بیمهنامه تردد میکنند و در زمان حادثه نیز هم خودشان دچار مشکلات میشوند و هم معضلاتی برای کشور ایجاد میکنند و این موضوعی است که باید خیلی جدی گرفته شود و شاید نیاز است که مجلس شورای اسلامی در این زمینه بازبینی جدی در قوانین داشته باشد.
وی در ادامه به موضوع خودروهای متعارف و غیرمتعارف و مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرده است، اشاره و تأکید کرد: ما از طریق سندیکا مکاتباتی را با مجلس و سایر نهادهای ذیربط که در این زمینه تأثیرگذار هستند، انجام دادهایم تا این موضوع را مورد بازبینی قرار دهند. چون زمانی که فردی با خودروی گرانقیمت در حال تردد است، نیازی نیست که از بیمهنامه شخص ثالث نتواند جبران خسارت کند حتماً از بیمه بدنه که از جیب خودپرداخت کرده است خسارت را جبران کند.
بادین خاطرنشان کرد: بحث دیگری که در صنعت بیمه کشور باید مدنظر قرار گیرد موضوع ابنیه است؛ یکی دو سال قبل مجموعهای مرتبط با این موضوع تشکیل شد و در حال حاضر اجرایی میشود اما رقمی که برای خسارتهای سنگین مثل زلزله و یا سیل در نظر گرفته شده است، رقمهای بسیار ناچیزی است حتماً نیاز است که صنعت بیمه کشور تصمیمات جدی در این زمینه بگیرد بهنحویکه با حداقل حق بیمه بتوانیم پوشش تکمیلی را برای این موضوع داشته باشیم.
مدیرعامل بیمه آسیا درباره اقدامات این شرکت در ماههای اخیر و بعد از روی کار آمدن دولت چهاردهم داشته است اظهار کرد: طرحهایی مانند بیمه رایان و همچنین گندم که به آن اشاره شد مواردی است که در سال جاری اجرا شده و از اولینهایی است که در این حوزه رقم خورده است. همچنین سعی کردیم با آموزش ویژه نمایندگان بستر فروش بیمهنامههای خرد در سطح کلان را باقیمت متوازن انجام دهیم.
وی افزود: یکی دیگر از مباحث مربوط به موضوع پرداخت و دریافت آنلاین خسارت کسانی است که بیمهنامه شخص ثالث میگیرند و این افراد میتوانند بهمحض تصادف وارد سایت بیمه آسیا شوند و بدون نیاز به حضور و صرفاً با ارسال عکس و فیلم تا مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان خسارت دریافت کند. کارشناسان بیمه آسیا نیز با بررسی مستندات و موضوع تصادف بلافاصله و پس از تأیید کارشناس ما مبلغ خسارت را از طریق شبا بهحساب آنها واریز خواهند کرد با این اقدام هم از تردد بیدلیل مردم جلوگیری میشود و هم سرعت عمل بالاتر میشود.
وی درباره برنامههای آینده بیمه آسیا نیز اظهار کرد: یکی از کارهایی که در دست اقدام داریم اصلاح ترکیب پرتفوی شرکت بیمه آسیاست؛ شرکت بیمه آسیا وقتی از شرکت دولتی به شرکت خصوصی تبدیل شد یکی از شرکتهایی بود که بیشترین عملیات آن مربوط به بیمه شخص ثالث بود و با طرحها و برنامههایی که داشتیم سعی کردیم آن را تا حدودی مهار کنیم و انتقال پرتفویمان را در سایر رشتهها بهخصوص بیمهنامههای پسانداز و بیمهنامههای آتشسوزی و مهندسی توسعه دهیم. خوشبختانه در این زمینه پیشرفت خوبی داشتیم و قطعاً در یکی دو سال آینده اثرت این تحول را بیشتر خواهیم دید.
وی در پایان تأکید کرد: بیمه آسیا با قدمت شصت و پنج سال فعالیت در صنعت بیمه، یکی از بزرگترین شرکتهای خصوصی کشور است و امسال هم مجدداً پس از شرکت بیمه ایران که دولتی است؛ سطح توانگری بیمه آسیا نیز در سطح یک قرار دارد که این ویژگی باعث شده است که مقام ناظر صنعت بیمه کشور یعنی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به بیمه آسیا این قدرت را داده است که در پرداختن خسارت به بیمهگذاران و انجام تعهدات خود هم سریع و هم مطمئن عمل کند.
وی همچنین به مردم توصیه کرد که بیمهنامههایی که میگیرید را به قیمت واقعی بخرند تا در زمان دریافت خسارت با مشکل مواجه نشوند و بتوانند خسارت را نیز دراسرع وقت و به قیمت واقعی دریافت کنند.