به گزارش برداشت روز، صنعت بیمه ایران طی ۸۰ سال فعالیت بیوقفه در مسیر ایجاد اطمینان و آرامش برای آحاد جامعه، تلاش نموده است تا گامهای موثری در زمینه افزایش تابآوری و کاهش آسیبپذیری اقتصادی و مردمیسازی اقتصاد بردارد. به ویژه در سالهای اخیر و با ظهور چالشهای اساسی نظیر تغییرات اقلیمی و تحولات دیجیتال، اهمیت مدیریت ریسک و اطمینانبخشی در اقتصاد و ارتقای رضایتمندی و اعتماد مردم به صنعت بیمه دو چندان شده است.
اعتماد مشتریان، اساسیترین دارایی یک شرکت بیمه است که در سایه اطلاعرسانی صادقانه و شفاف به مشتریان، ارتقا و بهبود تحلیل و مدیریت ریسک بیمهگذاران و احترام به حقوق مشتریان و حفاظت از منافع آنها در تمام مراحل ارائه خدمات بیمهای از صدور بیمهنامه تا پرداخت خسارت محقق خواهد شد.
افزایش اعتماد به صنعت بیمه همچنین مستلزم ارتقاء فناوریهای نوین، تقویت نظارت و اِعمال قوانین و مقررات پیشگیرانه در راستای حمایت از حقوق بیمهگذاران و اجرای عدالت میباشد. در این میان از نقش بسزای آموزش و توانمندسازی سرمایه انسانی در بهبود تنوع و کیفیت خدمات و افزایش اعتماد مشتریان صنعت بیمه نیز نمیتوان چشم پوشی کرد.
به این ترتیب صنعت بیمه میبایست به واسطه روزآمدسازی و توانمندسازی خود، افزایش ظرفیت پذیرش و مدیریت ریسک همگام با تحولات جهانی و گسترش تعاملات علمی و اجرایی داخلی و بینالمللی، ضمن افزایش سطح اعتماد و اطمینان در اقتصاد ملی، تعهدات خود را به بهترین شکل ایفا نماید.
همچنین نگاه فنی و تخصصی به مسائل روز صنعت بیمه، بهرهگیری از ظرفیت فناویهای نوین در نظارت برعملکرد شرکتها و بهبود معیارهای توانگری شرکتهای بیمه نیز گامی موثر در راستای افزایش رضایت و اعتماد مردم از صنعت بیمه، نزدیک شدن به استانداردهای جهانی، افزایش رفاه عمومی و تحقق توسعه پایدار خواهد بود که امید است با یاری خداوند متعال، مشارکت و تعامل سازنده تمامی ارکان صنعت و همراهی ذینفعان معزز به نحو شایسته و در خور جایگاه صنعت بیمه محقق گردد.