به گزارش برداشت روز، بیراهه نوردان یا آفرود بازان آشنایی کامل به شیوه هزینه کردن برای خودروی خود دارند، رفع پوسیدگی ها، رسیدگی به سیستم تعلیق، شرایط خنک کاری و کارکرد موتور و مسائل دیگری که حتی برای خودروی صفر کیلومتر هم همیشه رصد می شوند. از این رو پیش نهاد دادن خرید جیپ شهباز یا KM به بیراهه نوردان می تواند کاملا انتخاب امنی باشد اما هیچ وقت نمی توان با اطمینان گفت که انتخاب بهتری در برابر خرید و بازسازی یک نیسان پاترول چهار در یا دو در است. جیپ ها به دلیل فاصله محوری کمشان ممکن است نتوانند تمامی قابلیت های تعلیق و انتقال قدرتشان را به نمایش بگذارند، از طرفی پاترول ها هم هیچ وقت مشخص نمی کنند که سیستم هیدرولیک یا کولرشان هنگام بازگشت از سفر سالم است یا خیر! اما به طور کلی خرید پاترولی بدون پوسیدگی میتواند برای بیراهه نوردی تازه کار انتخاب بهتری باشد.
خرید خودروی ژاپنی با ۳۶۰ میلیون تومان
خرید خودرو ژاپنی قیمت پایین تر از ۳۶۰ میلیون، شاید غیر منطقی به نظر برسد که خودرویی ۳۰ ساله را خریداری کرد که حتی کلاسیک هم به حساب نمی آید. اما بسیاری از ماشین بازها حاضرند به اندازه یک خودروی صفر کیلومتر هزینه کنند تا فقط هرروز ظاهر یک سیویک نسل پنج را در پارکینگ خود ببینند. حتی در مواردی بازسازی و نگهداری از یک هوندا آکورد یا میتسوبیشی گالانت قدیمی برای کسی که از تعمیرگاه رفتن ترسی ندارد جذاب تر از خرید یک ایرانی ملال آور است. ژاپنی های موجود در بازه صفر تا ۳۵۰ میلیون تومان سالم ترین خودروهای بازار نیستند اما در بسیاری از موارد لایق عشق ورزیدن هستند!