۰۶ آبان ۱۴۰۳ | 20:52
کد خبر : 187444

درخشش جهانی متخصصین پتروشیمی فارابی در بکارگیری هوش مصنوعی در صنعت

متخصصین پتروشیمی فارابی با انجام پژوهشهایی در بکارگیری هوش مصنوعی، جایگاه علمی متخصصین کشور را با چاپ نتایج طی مقاله ای در مجله ISI با بالاترین سطح علمی بین المللی، به رخ جهانیان کشیدند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی پتروشیمی فارابی مهندس سجاد جابری از متخصصین بخش خدمات فنی این شرکت پس از انجام مراحل تحقیقاتی و آزمایشگاهی و بررسی نتایج در شبکه عصبی مصنوعی موفق به چاپ تحقیقات علمی انجام شده با موضوع اندازه‌گیری زوایای تماس پیش رو و پس رو قطرات مایع بر روی سطوح جامد و آنالیز نتایج با شبکه عصبی در مجله معتبر جهانی Lubrication Science درکشور آمریکا گردید.

ایشان با اشاره به اینکه این تحقیقات حدود ۲ سال زمان برده است گفت: در طی انجام این تحقیقات دو معادله جدید برای محاسبه زوایا به دست آمد که برای سطوح و مایعات مختلف قابل استفاده می‌باشد و از شبکه عصبی مصنوعی به عنوان زیرمولفه ای از هوش مصنوعی در این پژوهش استفاده شده است.

این یافته در صورت توسعه و عملیاتی شدن توسط محققین دیگر، در بسیاری از موارد مانند صنایع شیمیایی پتروشیمی وصنعت خودرو سازی قابل استناد و استفاده می‌باشد.

لازم به ذکر است تحقیق و توسعه و پرداختن به مسائل روز علمی و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، در زمره اولویتهای پتروشیمی فارابی می باشد.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی