۰۶ آبان ۱۴۰۳ | 13:20
کد خبر : 187366

با هدف تعمیق تولید داخل قطعات و مواداولیه ایران‌خودرو و کاهش ارزبری تولید انجام شد

بومی‌سازی ورق‌های استحکام ‌بالای دوفازی گرید فریت-بینیتی در شرکت ساپکو

در راستای تحقق اهداف گروه صنعتی ایران‌خودرو برای کاهش هزینه‌ها و تعمیق داخلی‌سازی قطعات و مواد اولیه و با پشتیبانی شرکت ساپکو، پروژه بومی‌سازی ورق استحکام‌ بالای دو فازی گرید فریت–بینیتی مصرفی در قطعات خودروهای تارا و ری‌را طی شش ماه ابتدایی امسال تعریف و اجرایی شد.

به گزارش برداشت روز،  در چارچوب این پروژه، که با مشارکت شرکت‌های ورق خودرو‌ و‌ فولاد مبارکه پس از اخذ تاییدیه کیفی مورد نیاز در آزمون‌ تست ورق شرکت ایتراک صورت گرفته، فرایند ریخته‌گری و نوردکاری ورق‌های دو فازی مزبور با ضخامتی برابر ۱/۸ میلی‌متر و عرض ۱۰۵۰ میلی‌متر در شرکت فولاد مبارکه انجام و شرکت ورق‌خودرو فرایند گالوانیزه ورق را عهده‌دار شد.
ورق یادشده که با عنوان اختصاری FB45-G شناخته می‌شود، در قطعه طولی زیرکفی اتاق بار عقب راست و چپ خودروی تارا و نیز قطعه انتهایی جلو سرشاسی عقب راست و چپ خودروهای ری‌را و تارا به کار رفته و شرکت‌های سازنده قطعات مزبور را از واردات ورق‌های خارجی بی‌نیاز می‌کند.
مطابق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، یک میلیون و ۱۶۰هزار یورو صرفه‌جویی ارزی در سال، دستاورد ارزنده شرکت ساپکو در بومی‌سازی این ورق پیشرفته خواهد بود که مصرف سالانه آن ۱۲۶۰ تن برآورد می‌شود.
شرکت ساپکو برنامه‌های قابل توجه دیگری در حوزه خودکفایی مواد اولیه قطعات محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو را در دستور کار خود قرار داده است.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی