۰۵ آبان ۱۴۰۳ | 18:36
کد خبر : 187205

طلای تابان تمدن در کمتر از یک سال بیش از ۲ همت دارایی جذب کرد بازدهی ۱۹درصدی صندوق طلای تابان تمدن در مهر ماه ۱۴۰۳

تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید واحدهای صندوق طلای تابان تمدن، در مدت زمان کوتاهی موجب رشد خالص ارزش دارایی‌های این صندوق تا میزان 2.27 همت شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن، با استقبال سرمایه‌گذاران و عملکرد مطلوب صندوق طلای تابان تمدن با نماد معاملاتی «تابش»، خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در مهرماه ۱۴۰۳ به رقم ۲٫۲۷ همت رسید و این در حالی است که تنها ۱۱ماه از مدت فعالیت این صندوق سپری شده است.

بر اساس داده‌های معاملات نماد تابش، این صندوق در مهرماه ۱۴۰۳ با بازدهی نزدیک به ۱۹درصد، در رده صندوق‌های پربازده این بازار قرار دارد.

باید در نظر داشت معامله‌گران باتجربه صرفاً بازده صندوق را ملاک انتخاب قرار نداده و به جهت اطمینان از سرمایه‌گذاری خود، عوامل دیگری از جمله «ترکیب دارایی»، «حباب قیمتی»، «نقدشوندگی دارایی‌ها»، «تقاضای بازار در نماد معاملاتی صندوق» و «تیم مدیریت صندوق» را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند.

ترکیب دارایی‌های صندوق در حال حاضر متشکل از ۹۹٫۴۷ درصد گواهی سپرده کالایی و ۰٫۳۶ درصدنقد و مابقی نیز سپرده بانکی و سایر دارایی‌ها است که ۸۹٫۴۲ درصد از گواهی سپرده کالایی ذکر شده، گواهی شمش طلا و۱۰٫۰۵ درصد نیز گواهی سکه طلا می‌باشد که محوریت شمش طلا در دارایی‌های صندوق را نشان می‌دهد.

ساختار بهینه ترکیب دارایی‌های صندوق تابش سبب کاهش حباب قیمتی آن تا حداقل میزان ممکن شده است که اخذ این راهبرد موجب شده در نوسانات منفی بازار، دارایی‌های سرمایه‌گذاران کمترین کاهش را نسبت به سایر صندوق‌های طلا داشته باشد. بر این اساس حباب قیمتی صندوق طلای تابان تمدن در ابتدای مهر ماه معادل ۰٫۰۱- و در حال حاضر معادل ۰٫۲۳ بوده است.

از سویی وجود بازارگردان فعال در نماد معاملاتی این صندوق، نقدشوندگی دارایی‌های سرمایه‌گذاران را تضمین نموده است.

بر اساس داده‌های موجود روند خرید واحدهای صندوق و تقاضای بازار برای این ابزار نیز با رشد محسوسی در مهرماه مواجه بوده است که منجر به صدور ۱۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد سرمایه‌گذاری این صندوق شده است.

تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید واحدهای این صندوق موجب شده تا در مدت کمتر از یک سال، مدیر صندوق نسبت به سه نوبت افزایش سقف واحدهای قابل صدور آن اقدام نماید و افزایش مجدد سقف واحدها نیز در حال بررسی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار می‌باشد.

صندوق طلای تابان تمدن با نماد معاملاتی «تابش» تحت مدیریت تأمین سرمایه تمدن بوده و مدیریت بزرگترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشور در انواع مختلف را عهده‌دار می‌باشد.

علاقه‌مندان به خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری طلای تابان تمدن می‌توانند از طریق اولین و بزرگترین مرکز سرمایه‌گذاری آنلاین کشور (www.ibshop.ir) و یا سامانه‌های معاملاتی کارگزاری‌ها نسبت به خرید آن در نماد معاملاتی «تابش» اقدام نمایند.

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی