۰۲ آبان ۱۴۰۳ | 21:53
کد خبر : 186905

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان کرد:

شناسایی ۱۳۶ نیاز فناورانه بخش صنعت و رفع ۳۰ نیاز با تکیه بر توانمندی‌ شرکت‌های فناور و نوآور/ حمایت از دانش بنیان شدن ۷۰ واحد صنعتی طی ۶ ماه اول امسال

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: طی 6 ماهه اول امسال 136 نیاز فناورانه در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شناسایی شد که با تکیه بر توانمندی‌های شرکت‌های فناور، نوآور و دانش بنیان 30 نیاز رفع شده است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، رضا انصاری با بیان این مطلب، افزود: تاکنون ۱۰مرکز نوآوری ذیل برنامه توسعه خوشه‌های کسب و کار راه اندازی شده و ۲۰ فن بازار منطقه‌ای نیز با همکاری پارک فناوری پردیس در استان‌های مختلف کشور راه اندازی شده است.

وی، اضافه کرد: ایجاد و توسعه فن بازارهای منطقه‌ای و مراکز مبادله فناوری در راستای تأمین نیازهای فناوری صنایع، نفوذ فناوری‌های نوین در آن‌ها، بهبود فرآیند مبادلات فناوری و ارتقای خدمات در این حوزه با اهتمام ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: در مجموع تاکنون ۲۵۹۶ نیاز فناورانه صنایع شناسایی شده و ۶۹۴ نیاز فناورانه رفع شده که شناسایی ۱۳۶ نیاز فناورانه و رفع ۳۰ نیاز در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳ انجام شده است.

انصاری تصریح کرد: ۷۰۷ محصول فناورانه به ارزش ۱۵۷۳ میلیارد تومان در شبکه فن بازار به هم رسانی شده است که در سال ۱۴۰۲ ، ۱۷۶ قرارداد بازاریابی محصولات دانش بنیان و رفع نیازهای فناورانه به ارزش ۴۳۵ میلیارد تومان، و ۱۳ قرارداد جذب سرمایه به ارزش ۱۸۵ میلیارد تومان و در مجموع ۶۲۰ میلیارد تومان از طریق این شبکه بهم رسانی شده است.

وی، خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۳۴۶ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان شدن شناسایی شده است که به دانش‌بنیان شدن ۱۳۴۹ واحد صنعتی کمک شده است. از این رقم شناسایی ۱۷۳ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان و کمک به دانش بنیان شدن ۷۰ واحد صنعتی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳ صورت گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اظهار کرد: در راستای قراردادهای واگذاری عرصه به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مجموع ۱۵۵ هکتار با تسهیلات ویژه مصوب هیأت مدیره سازمان واگذاری انجام شده است.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی