۰۹ مهر ۱۴۰۳ | 14:15
کد خبر : 183310

کامل ترین راهنمای خرید بخاری برقی وگازی از سایت برداشت روز قسمت دوم بخاری گازی

محبوب‌ترین نوع بخاری که‌ اکثراً از آن استقبال می‌کنند بخاری گازی است. این بخاری‌ها با گاز طبیعی کار می‌کنند. از انواع بخاری گازی میتوان به بخاری‌های دیواری،زمینی و بخاری گازی بدون دودکش و با دودکش اشاره کرد.

به گزارش برداشت روز،  برای اینکه راحتتر بتوانید بخاری مورد علاقه‌تان را از بین انواع بخاری گازی انتخاب کنید بهتر است به شرایط زندگی و نیاز‌هایتان توجه کنید. اگر عادت دارید زمستان به زمستان بساط نصب بخاری را راه‌بیندازید و بهار جمعش کنید، بهتر است بخاری‌های زمینی را انتخاب کنید. چرا که نصب آن‌ها راحتتر است و گرمای بیشتری هم تولید میکنند. از طرفی بخاری‌های دیواری جای کمتری را به خود اختصاص می‌دهند و به اصطلاح، بین دست و پایتان نخواهند بود.

اگر به خرید بخاری گازی بدون دودکش علاقه‌دارید باید حسابی حواستان را جمع کنید! این بخاری‌ها برای فضاهای بسته مناسب نیستند و استفاده‌ی مداوم آن‌ها در یک محیط کاملا بسته، میتواند حادثه‌آفرین باشد. راهنمای خرید بخاری پیشنهاد میکند که در صورت استفاده از بخاری گازی بدون دودکش همواره درز یک در یا پنجره را باز بگذارید تا دچار گازگرفتگی و… نشوید. البته نصب درست دودکش نیز نکاتی دارد که در پایان این مقاله برایتان خواهم گفت.

بخاری پاسیو یا چتری
از دیگر انواع مدل بخاری که میشود به عنوان جدیدترین مدل بخاری نیز آن را معرفی کرد، بخاری‌های پاسیو یا چتری هستند که برای استفاده در ویلا‌ها، کافی‌شاپ‌ها، فضاهای باز و آلاچیق بهترین انتخابند. ساختار این بخاری گازی جدید به این صورت است که در قسمت بالایی آن یک مشعل برای روشن کردن گاز مایع قرارداده‌شده است. این مشعل، شعله‌ها را به سمت یک ورقه‌ی فلزی سوراخ‌دار میفرستد و گرما از طریق همین ورقه فلزی به محیط منتقل می‌شود.

نمونه‌ای دیگر از بخاری‌های برقی پاسیو نیز در بازار عرضه‌شده که از طریق اشعه‌ی مادون قرمز فضا را گرم می‌کنند. بخاری‌های چتری به راحتی نصب شده و قابل حمل هستند. از مزایای این بخاری میتوان به ضریب ایمنی بالا اشاره کرد که با وزش باد خاموش نشده و خطرآفرین نیست. این ویژگی، یکی از مشخصات بخاری گازی خوب است.

شومینه
شومینه‌ها یکی از قدیمی‌ترین انواع بخاری هستند که امروزه در کمتر خانه‌ای استفاده می‌شوند. شومینه‌ها به دو صورت گازی و چوب‌سوز در بازار به فروش می‌رسند. باید بگویم که استفاده از این نوع بخاری‌ها اصلا به‌صرفه نیست. زیرا نوع گازی آن‌ها مصرف انرژی بالایی دارد و نوع چوب‌سوز، خاکستر و آلودگی زیادی در محیط خانه تولید می‌کند.

بخاری صنعتی
در محیط‌های وسیع مانند سالن ورزشی، مساجد، آمفی تئاتر و… از این بخاری‌ها استفاده می‌شود. مکانیسم این بخاری‌ها که با نام کوره‌ هوای ‌گرم نیز شناخته‌می‌شوند به این صورت است که توسط یک فن در پشت مبدل حرارتی، گرما به تمام نقاط سالن پخش می‌شود. منبع حرارتی این بخاری‌ها یک مشعل است که گاز‌های ناشی از آن توسط فن خارج‌شده و به دلیل احتراق کامل دستگاه، مونوکسید کربن بسیار کمی تولید می‌کند.

تجارتخانه آراد برندینگ