۰۲ مهر ۱۴۰۳ | 19:46
کد خبر : 182188

در نشست مشترک با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تأکید شد:

هم افزایی فعالان بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف برنامه توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی

نشست مشترک شورای راهبری و کمیته فنی و اجرایی برنامه توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در این نشست که مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران و اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز حضور داشتند، کلیات برنامه توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی تشریح و فرایند توسعه بنگاه‌ها در چهارچوب spx تبیین شد.

انتخاب رئیس و دبیر شورای راهبری به مدت ۳ سال و تعیین صنعت منتخب به منظور شروع فرایند اجرایی برنامه توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی مهم‌ترین دستورات این جلسه بود.

طی این جلسه “پیام باقری” عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان رئیس شورای راهبری و “طهمورث لاهوتی” به عنوان دبیر شورای راهبری انتخاب شدند.

همچنین صنایع انرژی به عنوان صنعت منتخب به منظور شروع فرایند اجرایی برنامه توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی انتخاب شد و صنایع فلزی و معدنی به موازات در کنار این صنعت در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست به بیان راهکارهای عملی برای توسعه برنامه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی پرداخت و همراهی رشته صنعت‌های دارای پتانسیل در پیشبرد این برنامه را حائز اهمیت توصیف کرد.

“فرشاد مقیمی” تصریح کرد: باید با روش‌های درست و در مکان و زمان مناسب این برنامه توسعه یابد که همراهی مجموعه صنعت در این زمینه نکته حائز اهمیتی است.

همچنین “طهمورث لاهوتی” معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تاریخچه اجرای برنامه توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی را تشریح و رویکردهای سازمان را مورد تبیین قرار داد.

پیام باقری، حسین پیرموذن و قدیر قیافه به عنوان اعضای هیات رئیسه در کنار “ساسان شاه ویسی” دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این نشست بر هنم افزایی و تعامل همه جانبه اتاق برای پیشبرد اهداف برنامه توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران تأکید کردند.

گفتنی است که ۱۰ دبیرخانه تخصصی ISPX در ۱۰ استان با ۱۰ رشته فعالیت شناسایی شده است که در این راستا ۱۶۰۰ بنگاه در سامانه ISPX ثبت و به روزسانی شده است.

۹۰۰ برنامه توانمندسازی پیمانکاران و توسعه بازار آن‌ها اجرا شده، ۱۴ تفاهم نامه همکاری تجاری منعقد، ۱۲۵ مذاکره تجاری انجام و ۴ هزار میلیارد ریال حجم قراردادهای منعقده با کارفرماییان داخلی و خارجی بوده است.

تجارتخانه آراد برندینگ