به گزارش برداشت روز، به نقل از روابطعمومی سازمان تأمیناجتماعی، دامون خدابنده رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمیناجتماعی با اشاره به پیشگامی این سازمان در بهرهگیری از ظرفیت فناوریهای نوین برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مخاطبان گفت: دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات که از زیرمجموعههای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، موظف است هر سال بهصورت مستمر کیفیت وبگاهها و خدمات الکترونیک دستگاههای اجرایی کشور را ارزیابی کند که این ارزیابی در چهار شاخص “دولت یکپارچه”، “دولت کاربر محور”، “دولت شفاف” و “دولت مشارکتی” انجام میشود.
دامون خدابندهوی افزود: در دوره دهم این ارزیابی، الکترونیکی شدن ۱۰۰ درصد خدمات و سهولت استفاده الکترونیکی خدمات از سوی مخاطبان، اهتمام سازمان تأمیناجتماعی به شفافیت و وجود سامانه پاسخگویی مردمی ۱۴۲۰ که بهصورت اتوماتیک با اولویتبندی درخواستها به پاسخگویی به شهروندان میپردازد، بهعنوان نقاط قوت سازمان تأمیناجتماعی معرفی شده و براساس ارزیابی انجام شده که با تأسی از الگوهای ارزیابی بینالمللی مورد تأیید سازمان ملل متحد انجام شده، این سازمان در شاخص “دولت یکپارچه” رتبه نخست را در بین ۱۶۲ دستگاه اجرایی مشمول ارزیابی دوره دهم به خود اختصاص داده است.