به گزارش برداشت روز، مدیرعامل شرکت بین المللی همراه جاده ریل دریا در رابطه با شرایط پروژه عنوان نمود عملیات اجرایی در سه بازه زمانی، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در شش شاخه اصلی سیویل، ریلی، تجهیزات مکانیزه، لایروبی، اسکله و گوگرد، بصورت موازی و طی مدت شش سال، در حال اجرا می باشد.
در بازه زمانی کوتاه مدت که یکساله برنامه ریزی شده است، انبار های محوطه به صورت کامل آماده نصب تجهیزات میگردد و می توان قبل از نصب تجهیزات با رویکرد پیش بارگذاری از انبار های محوطه به صورت کامل بهره برداری نمود؛ در این راستا عملیات تحکیم بستر و خاکریزی محوطه انبار ها، روسازی نهایی انبار ها، جاده ها و پل دسترسی انجام می گردد و ظرفیت پروژه نیز در بخش بهره برداری کوتاه مدت به میزان ۲ میلیون تن در سال خواهد بود.
در بازه زمانی میان مدت که به صورت همزمان با بهره برداری کوتاه مدت آغاز می گردد، خرید و نصب کلیه تجهیزات مکانیزاسیون و همچنین ساخت و بهره برداری محور ریلی و واگن برگردان پیش بینی شده است و ظرفیت پروژه نیز در بخش میان مدت به ۵ میلیون تن در سال خواهد رسید.
در بازه زمانی بلند مدت که به صورت همزمان با بخش کوتاه مدت و میان مدت آغاز می شود، بخش دریایی پروژه شامل استحصال، دایک سنگی، ساخت اسکله و لایروبی و نصب تجهیزات تخلیه و بارگیری مکانیزه میسر خواهد شد.
ظرفیت پروژه نیز در مرحله بهره برداری بلند مدت و با پیش بینی ۴ بار گردش بار به ۱۰ میلیون تن در سال میرسد.
لازم به توضیح است تا ۱۴۰۳/۰۴/۳۱ تحویل زمین، دیوار کشی ها، تکمیل عملیات خاکبرداری و خاک ریزی ها، احداث جاده های دسترسی و بستر سازی ها، خرید خدمات آب و برق، تجهیز دفاتر کارفرمایی و بهره برداری انجام شده و ساخت انبار با هدف استقرار تجهیزات مکانیزه، طبق برنامه زمانبندی در حال اجرا می باشد. پروژه بیش از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.