۰۳ مرداد ۱۴۰۳ | 15:15
کد خبر : 174910

راهنمای سفر به کجور از سایت برداشت روز

فاصله نوشهر تا کجور با ماشین چقدر است؟

به گزارش برداشت روز،  فاصله زمانی نوشهر تا کجور از طریق پل دو آب در ۵ کیلومتری مرزن آباد با ماشین سواری حدودا یک ساعت و ۲۰ دقیقه است. این مسیر تقریبا ۷۵ کیلومتر است.

فاصله زمانی رویان در نزدیکی نور و در ساحل دریای خزیر تا کجور از طریق روستای کدیر با ماشین سواری حدودا یک ساعت و ربع است. این مسیر تقریبا ۵۵ کیلومتر است.

مسیر جاده دسترسی و راههای رفتن به کجور چطور است؟

کجور در دل کوهستان البرز واقع است و در مسیر جاده های اصلی نیست اما با جاده فرعی آسفالت به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر و از طریق پل دوآب به جاده کرج به چالوس متصل است. همچنین از طریق جاده مهروف به آب پری نیز به رویان و نور متصل است.

بهترین زمان و فصل سفر به کجور چه موقع است؟

تمام فصول بهار، تابستان و پاییز برای سفر به کجور مناسب هستند. کجور زمستانی سرد و برفگیر دارد. تابستان کجور کمی گرم اما دلچسب است و برعکس مناطق ساحلی شرجی و غیر قابل تحمل نیست بنابراین از اردیبهشت تا مهر بهترین زمان برای سفر به کجور و مناطق اطراف آن است.
بهترین رستوران های کجور کجاست؟

کجور رستورانهای مناسبی دارد اما در مناطق بومی و کم جمعیت یافتن رستوران دارای سابقه و اعتبار کافی در حد تایید سایتهای بین المللی مانند تریپ ادوایزر و لونلی پلنت مشکل است. حتی در گوگل نیز کاربران امتیاز زیادی به هیچ یک از رستوران های کجور نداده اند. بنابراین بهترین پیشنهاد، استفاده از غذای خانگی یا رستوران های محلی و خرید با بررسی حضوری است.

بهترین جا و مکان برای چادر زدن یا محل اقامت در کجور کجاست؟

این برنامه یک تا دو روزه طراحی شده است. برای محل اقامت، امکان چادر زدن و کمپینگ در پارک جنگلی دیوچشمه وجود دارد و امکانات اولیه مانند سکو و آلاچیق، سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی فراهم است. امکان کرایه اتاق از زائرسرای برخی امامزاده ها بخصوص امامزاده قاسم نزدیک روستای پیمد و نرسیده به سه راه کجور که موقعیت آن در فایل GPS مشخص شده معمولا فراهم است. علاوه بر مهمانپذیر و خانه بومگردی در مناطقی مانند کجور، امکان کرایه سوئیت، آپارتمان و خانه محلی با کیفیت و قیمتهای مناسب و از طرق مختلف نیز در برخی روستاهای منطقه که بیشتر گردشگر دارند مانند کدیر و کجور فراهم است.

تجارتخانه آراد برندینگ