۱۷ تیر ۱۴۰۳ | 14:56
کد خبر : 172735

کیفیت ساخت و طراحی گوشی نوکیا XR20 از نگاه سایت برداشت روز قسمت سوم

گوشی می‌تواند سرعت بالای 5G را در گشت و گذار اینترنتی برای‌تان تامین کرده و با یک ساختار مقاوم و بدون نیاز به نگرانی از بابت ویژگی‌های اضافی، از آن استفاده کنید. در ظاهر، این گوشی به اندازه برخی از گوشی‌های هوشمند قدرتمندی ظاهر شده است که در محصولات میان‌رده و بالارده بازار می‌بینیم.

به گزارش برداشت روز،  البته بدنه آن چندان محکم به نظر نمی‌رسد و با ضخامت ۱۰.۶ میلی‌متری، یکی از باریک‌ترین گوشی‌های بازار است. طول و عرض این گوشی هم ۱۷۱.۶ در ۸۱.۵ میلی‌متر است و تنها ۲۴۸ گرم وزن دارد. این گوشی نوکیا مقاوم می‌تواند از فناوری‌های مدرن صنعت موبایل استفاده کرده و کم و کسری نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان + معرفی ۲۰ مدل برتر بازار

قسمت جلویی دستگاه از شیشه ویکتوس پوشانده شده است و به اعتقاد نوکیا، سخت‌ترین صفحه نمایشی است که تاکنون در بین گوشی‌های هوشمند این شرکت روانه بازار شده است. یک دوربین سوراخ کوچک هم در نزدیک لبه بالایی قرار دارد.

این همان دوربینی است که یک دکمه قرمز اضطراری و اسلات سیم کارت هم در آن قرار گرفته است. در طرف مقابل، یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در کنار یک میکروفون و یک کانکتور Type-C هم می‌بینیم که در کنار یک اسپیکر رو به پایین می‌توانید از آن استفاده کنید.

بهترین گوشی نوکیا

مشخصات فنی
XR20 مدل دیگری از نوکیا X20 است و هر دو از یک صفحه مشابه استفاده می‌کنند. سیستم روی تراشه هشت هسته‌ای استوار شده است و با این تفاوت است که دومین مورد طی فرایند ۸ نانومتری ساخته شده و باعث می‌شود خنک‌تر و کارآمدتر کار کند. در داخل این تراشه هم یک سیستم مودم X51 5G وجود دارد که همراه با پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۹ می‌توانید از آن استفاده کنید.

این گوشی به فناوری وای فای ۶ و بلوتوث ۵.۱ نیز مجهز است. این دستگاه از فناوری حذف نویز باد، فناوری آنتن MIMO، فناوری شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی هم برای باتری ۴.۶۳ آمپر ساعت خود برخوردار است.

توجه داشته باشید که هیچ شارژری همراه دستگاه وجود ندارد، اما یک ابزار اجکتور سیم کارت، راهنمای استفاده سریع و یک کابل USB Type-C هم می‌توانید دریافت کنید. نوکیا همچنین تایید کرده است که به ازای هر گوشی فروخته شده در این مدل، یک کمک مالی به موسسه خیریه هم انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین شارژر گوشی در سال ۲۰۲۲ + معرفی کامل

هنگامی این گوشی را روشن کنید، لوگوی برجسته Android One نمایش داده می‌شود، همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، این رابط کاربری دقیقا همان چیزی است که با اندروید اصلی و اصلاح نشده می‌توانید تجربه کنید و گوگل بیشتر تمایل دارد که کاربران با این جنبه از سیستم عامل اندروید روبرو شوند. فضایی از هم پشتیبانی از چند ویژگی سخت افزاری کوچک ارائه شده است.

تجارتخانه آراد برندینگ