۱۴ فروردین ۱۴۰۳ | 21:57
کد خبر : 161606

در اجرای طرح ویژه عیدانه؛

بیش از ۴ هزار مرکز خدماتی در کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است

طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران در سراسر کشور که از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد ، 4 هزار و 372 مرکز خدماتی در کشور ارزیابی می شوند.

به گزارش برداشت روز،  به نقل از روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران؛ در اجرای این طرح نسبت به ارزیابی انطباق خدمات مربوط به ماه مبارک رمضان و عید نوروز از لحاظ ایمنی بهداشت و سلامت عمومی در مراکز عرضه و فروش مواد غذایی از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های پروتئینی با منشاء حیوانی، لبنیات، سبزی‌های آماده مصرف و صیفی جات فراوری شده، آبمیوه‌های خالص و مخلوط، نان‌های فانتزی، خشکبار و شیرینی فروشی ها کنترل های لازم صورت می گیرد.
در طرح ویژه عیدانه، رستوران ها، قهوه خانه‌ها، هتل‌های ۱ تا ۵ ستاره، هتل آپارتمان‌ها، زائرسراها ،مجتمع‌های بین راهی، پایانه‌های اتوبوسرانی بین شهری، ایستگاه‌های مسافری راه آهن، فرودگاه‌ها و مراکز قالیشویی نیز ارزیابی می شوند.
طرح ویژه عیدانه در ۱۳۷۶ مرکز فروش مواد غذایی، ۱۱۴۰ مراکز عرضه خشکبار و شیرینی، ۱۱۱۱ رستوران و قهوه خانه، ۲۲۱ مرکز قالیشویی، ۱۳۲ هتل ۱ تا ۵ ستاره، ۱۱۷ مجتمع بین راهی، ۷۰ هتل آپارتمان، ۵۲ پایانه اتوبوسرانی بین شهری، ۴۷ ایستگاه راه آهن، ۳۱ فرودگاه اجرا می شود که نتایج تحلیلی و تکمیلی ارزیابی انطباق این خدمات پس از طی شدن مراتب ارزیابی به اطلاع عموم خواهد رسید .
براساس این گزارش، مهمترین اهداف طرح عیدانه جهش تولید و ارائه خدمات در تراز استاندارد در کشور تقویت اعتماد عمومی به کیفیت خدمات، ایجاد زمینه مشارکت مردمی در راستای احقاق حقوق عامه در سطح ملی، جلب اعتماد عمومی و اطمینان آفرینی، صیانت از ایمنی سلامت و حقوق عامه مردم، فراهم نمودن بسترهای لازم برای آرامش خاطر و اطمینان ذینفعان و استفاده کنندگان از کیفیت خدمات در طول سال به ویژه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد.
در همین راستا، تعیین میزان انطباق خدمات ارائه شده به مردم با استانداردهای مرتبط آن، توسعه شادی در میان آحاد جامعه، پایش و رصد اساسی ارزیابی انطباق خدمات از منظر ایمنی سلامت و بهداشت مطابق با ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، فراهم شدن زمینه شناخت مسائل و نیازهای استان‌ها در زمینه ارتقای کیفیت خدمات، فراهم شدن زمینه لازم برای آسیب شناسی و امکان سنجی موارد مورد نیاز جهت بازنگری استانداردهای مربوطه، یجاد فرصتی مناسب برای معرفی ماموریت‌ها و تکالیف سازمان، افزایش و تاثیرگذاری در ارتقای سطح رضایت ملی در جامعه ، ایجاد فرصت برای خلق مشارکت‌های بین دستگاهی و هم افزایی در جهت ارائه خدمات بی‌منت از دیگر اهداف این طرح است.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی