۲۰ تیر ۱۳۹۹ | 19:31
کد خبر : 14390

آموزش و فرهنگ‌سازی؛ محور نشست مشترک مدیران بیمه سرمد و پژوهشکده بیمه

نشست هم‌اندیشی مدیران بیمه سرمد و پژوهشکده بیمه برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، نشست هم‌اندیشی مدیران بیمه سرمد و پژوهشکده بیمه با حضور مهدی مهدوی مدیرعامل، مجتبی کاتب رئیس هیئت مدیره، حمید کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه و جمعی از مدیران و معاونان دو مجموعه برگزار شد.

در ابتدای این نشست،مهدوی ضمن تشکر از حضورکردبچه و مدیران پژوهشکده بیمه در جمع مدیران سرمد گفت: صنعت بیمه با توجه به تغییرات محیطی نیاز به بازبینی در محصولات خود دارد. تغییرات اقلیمی و حوادثی مانند سیل و زلزله و زیرگردها تاثیرات مهمی بر روی ضریب خسارت در صنعت دارند و باید این تغییرات در محصولات بیمه‌ای لحاظ شود.

مهدی ادامه داد: ما به مجموعه‌ای مانند پژوهشکده بیمه نیاز داریم تا این تغییرات و ریسک‌ها را رصد کند و هشدارهای لازم به صنعت بدهد و به ما مشاوره بدهد که تاثیرات مثبت و منفی این مسائل را بدانیم.

مدیرعامل سرمد درباره رابطه پژوهشکده بیمه با شرکت‌های بیمه گفت: پژوهشکده باید رابطه تنگاتنگی با شرکت‌ها داشته باشد و نیازهای آنان را رصد کند. ما و شرکت‌های بیمه، بیشتر درگیر عملیات هستیم و سعی می‌کنیم بر مبنای شاخص و استراتژی‌های بیمه مرکزی عمل کنیم و مجموعه‌هایی مانند پژوهشکده می‌توانند، دغدغه شرکت‌ها را برای برنامه‌ریزی‌های بلند مدت رفع کنند.

مهدوی درباره نیاز بیمه سرمد به حوزه آموزش هم گفت: بیمه سرمد یک شرکت جوان است و بیش از ۸۳ درصد از نیروهای آن، زیر ۴۰ سال دارند و نیازمند استفاده از تجربه و دانش نهادهایی مانند پژوهشکده است.

مدیرعامل سرمد با اشاره به ارائه محصولات جدید بیمه‌ای در شرکت گفت: جامعه ما نیاز به محصولات جدید در حوزه بیمه دارد و ارائه محصولات جدید و روش‌های فروش نوین، باعث شده است که فروش بیمه در شرکت افزایش پیدا کند.

کاتب در ادامه این نشست، با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در صنعت بیمه گفت: امیدوارم با حضور کردبچه در پژوهشکده بیمه، فرهنگ‌سازی در صنعت بیمه بیشتر از پیش دنبال شود و به شرکت‌های بیمه در این زمینه کمک بیشتری شود. ما آمادگی داریم که پژوهشکده به عنوان نهاد بالادستی هر مسیری را برای ما تعیین کند، دنبال کنیم تا مشکل فرهنگ‌سازی در صنعت بیمه حل شود.

رئیس هیئت مدیره سرمد با اشاره به رقابت‌های ناسالم و خودتحریمی شرکت‌های بیمه گفت: ما امروز در صنعت بیمه چندان نباید دغدغه برجام و تحریم‌های بین‌المللی را داشته باشیم، چراکه باید ابتدا مشکل خودتحریمی در صنعت بیمه کشور را حل کنیم و رقابت‌های ناسالم را کنار بگذاریم و مثل صنعت بانکداری، به یک هم‌افزایی در درون خانواده بیمه برسیم که به رشد و توسعه بیمه در کشور کمک کند.

کاتب درباره همکاری شرکت‌های بیمه با سازمان‌های بین‌المللی گفت: ما در بیمه سرمد افتخار همکاری با یونسکو را داریم و همکاری‌های خوبی را با این سازمان داشته‌ایم که افتخارات بزرگی را برای سرمد و صنعت بیمه کشور رقم زده‌ است.

وی به همکاری سرمد با هیئت خدمات مالی اسلامی IFSB هم اشاره کرد و گفت: بیمه سرمد اولین بیمه کشور است که در کنار بانک مرکزی و چند بانک ایرانی، در این نهاد بین‌المللی مالی اسلامی حضور دارد. حضور شرکت‌های بیمه در این نهاد می‌تواند به توسعه دانش صنعت بیمه کمک کند و ما می‌توانیم از دانش کشورهای اسلامی در موضوع بیمه استفاده کنیم.

رئیس هیئت بیمه سرمد گفت: حضور پژوهشکده بیمه و بیمه مرکزی به عنوان نهادهای بالادستی در این نهادها، به شرکت‌های بیمه کمک می‌کند و باعث انتقال تجریبات بین‌المللی به صنعت بیمه کشور می‌شود.

کاتب به موضوع آموزش در صنعت بیمه هم اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا، اتفاقات تازه‌ای در صنعت بیمه افتاد و ما به سمت فروش محصولات به صورت آنلاین رفتیم و حتی مجامع شرکت‌ها هم به صورت آنلاین برگزار شد. این کارها نیاز به آموزش دارد و در این راستا لازم است که پژوهشکده بیمه به شرکت‌ها کمک کند و زمینه آموزش پرسنل شرکت‌ها را فراهم کند.

کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه در ادامه این نشست با اشاره به همکاری پژوهشکده با شرکت‌های بیمه گفت: همکاری با بیمه سرمد محدود به این نشست نمی‌شود و خوشبختانه سرمد پیش از این هم، ارتباط خوبی با پژوهشکده داشت و منتظر این نشست‌ها نمانده بود و چند پروژه مشترک باهم تعریف کرده بودیم.

کردبچه درباره فعالیت‌های پژوهشکده بیمه گفت: یکی از وظایف پژوهشکده پاسخ دادن به نیازهای صنعت بیمه کشور است که در زمینه‌های پژوهشی و تحقیقاتی به نیاز شرکت‌ها پاسخ بدهد و مشکلات آنها را در زمینه معرفی محصولات جدید و یا مشکلات محصولات برطرف کند و راهکار ارائه دهد.

رئیس پژوهشکده بیمه ادامه داد: اما ما یک وظیفه دیگری هم داریم که مهمتر از وظیفه اول است. وظیفه دوم ما این است که قبل از اینکه مشکلی در صنعت بیمه پیش بیاید و یا شرکت‌ها با آن مواجه شود، به مثابه یک برج دیده‌بانی آن را پیش‌بینی کنیم، شرکت‌ها را نسبت به آن اگاه کنیم و برای آن راهکار بدهیم.

بچه ادامه داد: در تمام دنیا هم پژوهشکده‌های صنعتی، همین وظیفه برج دیده‌بانی را دارند و اخطارهای لازم را مثلا درباره ریسک‌های نوظهور و پاندمی‌هایی مانند کرونا به صنعت می‌دهند. مدیران صنعت هم باید خاطرشان جمع باشد که یک نگهبان بیدار به عنوان پژوهشکده بیمه هست که راجع به این مسائل از پیش فکر کرده است و راه حل دارد.

وی درباره لزوم فرهنگ‌سازی در بیمه هم گفت: ما در این حوزه دغدغه جدی داریم و در پژوهشکده، میز مطالعات اجتماعی تشکیل داده‌ایم که مسائل اجتماعی در حوزه بیمه و محصولات بیمه را به صورت ویژه دنبال کنیم.

کردبچه ادامه داد: ما در برنامه ششم توسعه بناست که بیمه شخص ثالث را راننده محور کنیم، اما من در این باره دغدغه جدی دارم و نگران تبعات اجتماعی آن هستم که مبادا مشکلات پس از مسئله بنزین پیش بیاید. این مسئله بسیار حساس است و ما کار بر روی این موضوع را شروع کردیم که چه‌طور مقاومت اجتماعی در این مسئله را پایین بیاوریم.

رئیس پژوهشکده بیمه در ادامه گفت: باید برای هر اقدام در صنعت بیمه پیوست اجتماعی داشته باشیم و ملاحظات فرهنگی و اجتماعی را در نظر بگیریم.

در ادامه این نشست سعیدآبادی مشاور بین‌الملل مدیرعامل بیمه سرمد، درباره جزئیات همکاری‌های سرمد با سازمان یونسکو و هیئت خدمات مالی اسلامی IFSB توضیح داد و پیشنهادهایی را درباره راه‌اندازی دبیرخانه دائمی صعنت بیمه در کرسی سلامت اجتماعی و توسعه یونسکو به کردبچه ارائه کرد.

بخشی از این نشست هم به معرفی محصولات و خدمات جدید بیمه سرمد اختصاص یافت. جایی که توان مدیرکل برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات درباره سامانه ارزیابی پروژه‌های بیمه‌ای، وب اپلیکیشن سرمد و مرکز تماس ۲۴ ساعته ۱۵۱۶ توضیحاتی را به رئیس پژوهشکده بیمه ارائه کرد و مدیر روابط عمومی شرکت، به معرفی عصاهای خودایستا نماد تبلیغاتی بیمه سرمد پرداخت.

در پایان نشست مدیران بیمه سرمد و پژوهشکده بیمه به بحث و تبادل نظر درباره توسعه همکاری‌های دو مجموعه پرداختند.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی