به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، محمد مهدی اولی پور مدیرخدمات شرکت در توضیح بیشتر در این باره گفت: جابجایی دکل های حفاری به توجه به حجم و ابعاد تجهیزات و متعلقات آن با بکارگیری افزون بر ۱۲۰ دستگاه خودروهای کشنده فوق سنگین، سنگین و تریلر در قالب محموله های ترافیکی انجام می شود.
وی افزود: جابجایی دستگاه های حفاری با رعایت استانداردهای تعریف شده، ضوابط ایمنی و رعایت مقررات حمل و نقل با هماهنگی پلیس راهور صورت می پذیرد و انجام کار طبق زمانبندی، تاثیر بسزایی در شتاب بخشی به عملیات حفاری و تکمیل به موقع پروژه های حفاری دارد.
اولی پور با بیان اینکه جابجایی دستگاه های حفاری شامل نصب و برپایی برای آغاز حفاری یا پیاده سازی دکل پس از خاتمه کار و حمل و نقل آن انجام می شود، اظهار کرد: در زمینه نصب، برپایی یا جدا سازی دستگاه های حفاری علاوه بر گروه های جابجایی ترابری، کارکنان دستگاه و بخش های دیگر همکاری و همیاری دارند.
مدیرخدمات شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه شمار محموله های جابجا شده در مدت پیش گفته مربوط به ۵۵ دستگاه حفاری ۶ هزار و ۴۱۸ محموله و مسافت طی شده ۱۰ هزار و ۴۴۶ کیلومتر بوده است، گفت: جابجایی دکل ها به طور عمده در استان های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان، سیستان و بلوچستان، فارس و اردبیل صورت گرفته است.
وی یادآور شد: اداره کل ترابری که زیر مجموعه مدیریت خدمات شرکت محسوب می شود و متشکل از اداراتی شامل:
پشتیبانی (امور اداری آموزشبودجه و قراردادهاخدمات مکانیزهبانک خودرو) بازرسی فنی سوخت، تعمیرات( سبکنیمه سنگین سنگین _ هیدرولیک _ خدمات لاستیک _ سرویس و تعویض روغن)
عملیات سنگین،باربری آزاد(
عملیات حمل و نقل وسائط نقلیه عمومی و خارج از ناحیه تاکسیرانی _ مینی بوس _ اتوبوسرانی) تشکیل شده است.