۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | 22:55
کد خبر : 129228

واکسن بیمه زندگی در کشاکش ترس و انگیزه

احسان سلحشوری یکی از جوان‌ترین مدیران دفاتر منطقه‌ای بیمه باران، با کارنامه درخشان خود توانسته نقش موثری در ترویج فرهنگ بیمه زندگی در میان آحاد جامعه ایفا کند

به گزارش برداشت روز، احسان سلحشوری یکی از جوان‌ترین مدیران دفاتر منطقه‌ای بیمه باران، با کارنامه درخشان خود توانسته نقش موثری در ترویج فرهنگ بیمه زندگی در میان آحاد جامعه ایفا کند. او که همواره خود را حامی شبکه فروش و نمایندگان می‌داند، اعتقاد دارد تعهد حداکثری شرکت‌های بیمه‌گر به آئین‌نامه می‌تواند سبب تقویت اعتماد مردم به شرکت‌های بیمه‌گر شود. در ادامه گفتگوی ما با این مدیر جوان را می‌خوانید:

‌ به عنوان نخستین سوال، اجازه بدهید از شما بخواهیم خودتان را معرفی کنید و از نحوه آشنایی‌تان با صنعت بیمه بپرسیم.

من احسان سلحشوری کارشناسی خود را در رشته حقوق و کارشناسی ارشدم را در رشته حقوق بشر اخذ کرده‌ام و از سال ۱۳۹۱ به طور کاملا اتفاقی با صنعت بیمه آشنا شدم. آشنایی من با این صنعت بوسیله دوستی اتفاق افتاد که خود کارگزار بیمه بود. جالب است بدانید در بدو ورود، متوجه شدم اینکه با خرید بیمه عمر و پرداخت حق بیمه سالانه یک میلیون تومان، پس از گذشت ۳۰ سال، یک میلیاردتومان سرمایه خواهید داشت. اولین واکنشم به این ادعا، این بود که با یک کلاهبرداری روبه‌رو هستم. اما با توضیحات منطقی دوستم قانع شدم که چنین چیزی ممکن است؛ زیرا شرکت بیمه‌ای که بتواند در ازای دریافت حق بیمه اندکی، ۴ سرنشین یک خودرو را بیمه کند که در صورت فوت، دیه آن‌ها را پرداخت کند قطعا می‌تواند با دریافت حق بیمه سالانه، افراد را به چنین سرمایه‌ای برساند. پس از آن به طور جدی و با انگیزه مضاعفی کارم را ادامه دادم تا امروز که در خدمت بیمه باران هستم.

‌ اگر بخواهید بیمه زندگی را به ساده‌ترین مفهوم تعریف کنید، چه می‌گویید؟
همه ما انسان‌ها دو محرک برای خرید اجناس، کالاها و خدمات داریم: محرک ترس و محرک انگیزه. زندگی ما هم در کشاکش این ترس‌ها و انگیزه‌هاست. بنابراین با این تعریف، بیمه زندگی مانند واکسن بخشی از ترس‌های ما از بیماری، هزینه‌های درمان، فوت و… را پوشش می‌دهد و هم با ویژگی‌های پس‌اندازی و سرمایه‌گذاری خود، تحقق آرزوهای آتی ما را محتمل‌تر می‌کند.

‌ چه برنامه‌هایی برای دفتر خود در پیش دارید؟
از نظر مارکتینگ، در نظر داریم بیش از پیش بر دو محصول شاخص بیمه باران یعنی بیمه ترنم و بیمه طراوت متمرکز شویم. ضمن اینکه با پرورش شبکه فروش حرفه‌ای و کارآمد، در نظر داریم آن‌ها را به سوی تبدیل شدن به مشاوران مالی متخصص سوق بدهیم.

‌ به عقیده شما نقش شبکه فروش در توسعه و ترویج فرهنگ بیمه زندگی چیست؟
واقعیت این است که شبکه فروش متشکل از مجموعه‌ای از افراد است که بتوانند با تعیین استراتژی‌های موثر در جهت بازاریابی و فروش گام بردارند. برخی افراد تصور می‌کنند شبکه فروش تنها به نمایندگان بیمه‌ اطلاق می‌شود. در صورتی که نمایندگان بیمه نوک این پیکان هستند و در هماهنگی و انسجام میان واحدهای مختلف سازمان، می‌توان از نماینده بیمه انتظار فروش درخور داشت.

‌ به نظر شما دلایل و عوامل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در کشور نسبت به میانگین جهانی آن چیست؟
مهم‌ترین علت آن تورم و نرخ پایین رشد اقتصادی است. اما علت مهم دیگر، عدم تعهد شرکت‌های بیمه به موارد آئین‌نامه است.

‌ شما به عنوان عضوی از شبکه فروش بیمه باران چگونه هموطنان خود را از ضرورت خرید بیمه‌های زندگی آگاه می‌کنید؟
در صورت وجود مشوق‌های لازم، شبکه فروش خود را ملزم به یادگیری مباحث مرتبط با حیطه کاری‌اش می‌بیند. در این صورت با ارائه اطلاعات صحیح، علمی و موثر به مخاطب، تلاش خواهد کرد توجه اقشار مختلف جامعه به مفهوم بیمه زندگی را جلب کند. اگر هر یک از حلقه‌های این زنجیره در جای درست خود قرار نگیرند، بدون شک چرخه دچار نقصان خواهد شد.

‌ وجه تمایز شرکت بیمه باران با سایر شرکت‌های بیمه‌گر در چیست؟
به نظر بوروکراسی حداقلی بیمه باران و نیروهای جوان و محیط استارتاپی آن از نقاط قوت این شرکت است.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی