۱۰ دی ۱۳۹۸ | 17:20
کد خبر : 1176

رئیس کل بیمه مرکزی/ انحصارگرایی در بخش فن آوری به سود صنعت بیمه نیست

اگر صنعت بیمه در بخش سرمایه گذاری و تمرکز بر افزایش سود، نوآوری کند افزایش ضریب نفوذ بیمه دور از دسترس نخواهد بود.

غلامرضا سلیمانی ، رئیس کل بیمه مرکزی در جریان بازدید از شرکت بیمه سینا بیان اینکه سرمایه گذاری در صنعت بیمه باید به گونه‌ای باشد که سود آن جذابیت کافی برای بیمه گذاران ایجاد کند، گفت:صنعت بیمه می‌تواند به منبع مهم تامین مالی تبدیل شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: اگر صنعت بیمه در بخش سرمایه گذاری و تمرکز بر افزایش سود، نوآوری کند افزایش ضریب نفوذ بیمه دور از دسترس نخواهد بود.

سلیمانی با تاکید بر اهمیت بهره گیری از فن آوری و دانش دیجیتالی در تمامی فعالیت‌های بیمه‌ای، تصریح کرد: تعامل تنگاتنگ واحدهای آی تی و حوزه فنی می‌تواند زمینه همگانی سازی محصولات بیمه‌ای را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: انحصارگرایی در بخش فن آوری به سود صنعت بیمه نیست و باید به سمتی پیش برویم که درهای این صنعت به روی تمامی مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات یکپارچه الکترونیکی باز باشد.

سلیمانی افزود: توسعه بیمه‌های زندگی با الگوسازی دیجیتالی و شفافیت در ارائه اطلاعات بیمه نامه به بیمه گذاران از رشد قابل توجهی برخوردار خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی، پرداخت به موقع و دقیق تعهدات شرکت‌های بیمه در خصوص خسارات بیمه گذاران را عالی‌ترین جلوه رضایتمندی مردم دانست و افزود: سرمایه صنعت بیمه اعتماد مردم است و باید با ایفای تعهدات خود به بیمه‌گذاران از این سرمایه بزرگ صیانت کنیم.

رئیس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود از صنعت بیمه به عنوان صنعتی در مسیر توسعه یاد کرد و گفت: جمع آوری پول‌های خرد مردم بهترین روش برای افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه است و با تداوم این روند صنعت بیمه می‌تواند به یکی از مهمترین منابع تأمین مالی کشور مبدل شود.

وی تاکید کرد: صنعت بیمه باید این باور را در خود تقویت کند که می‌تواند به یکی از ستون‌های تأمین مالی کشور مبدل شود و در سایه این باور است که صنعت بیمه به صنعتی تعیین کننده و کلیدی تبدیل خواهد شد.
وی در پایان بر ضرورت تعامل صنعت بیمه و نهادهای مرتبط اعم از وزارت بهداشت و راهنمایی و رانندگی سخن گفت و از تمامی شرکت‌های بیمه خواست تا با هم افزایی سازنده به اعتبار و توانمندی صنعت بیمه کمک کنند.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی