۲۹ آبان ۱۴۰۱ | 12:04
کد خبر : 110093

رئیس کل بیمه مرکزی در بازدید از شعبه رشت بیمه تعاون:

تجارب بیمه تعاون باید به سایر شرکت های بیمه ای انتقال داده شود

مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی در سفر خود به استان گیلان از شعبه رشت بیمه تعاون بازدید کرد و اظهار داشت: «شرکت بیمه تعاون، با مدیریت جوان و با انگیزه ای که دارد، مسیر خوبی را در حال طی کردن است».

به گزارش برداشت روز، مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی در سفر خود به استان گیلان از شعبه رشت بیمه تعاون بازدید کرد و در خصوص هدف از سفر خود بیان کرد: «سفرهای استانی سبب می شود تا با همکاران از نزدیک صحبت کرده و مشکلات و نقطه نظرات آن ها را دریافت کنم».

 

وی در این بازدید اظهار داشت: «شرکت بیمه تعاون، با مدیریت جوان و با انگیزه ای که دارد، مسیر خوبی را در حال طی کردن است».

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: «حتماَ از تجارب مدیرعامل بیمه تعاون برای پیشبرد هرچه مطلوب تر صنعت در بیمه مرکزی استفاده خواهیم کرد».

 

محکوم و مسئولیم برای نوآوری

بهزادپور با تأکید بر کلیدواژه «نوآوری» مطرح کرد: «بحث نوآوری در شرکت بیمه تعاون بسیار حائز توجه است و ما نیز در بیمه مرکزی در این خصوص پیگیر هستیم و پیرو آن با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برنامه ریزی هایی را انجام داده ایم».

وی ادامه داد: «به زودی مرکز نوآوری صنعت بیمه را راه اندازی می کنیم و از تفکرات تمام جوانان و فعالان صنعت برای رشد صنعت بیمه بهره مند خواهیم شد».

رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: «رویدادهایی نیز تعریف کرده ایم و در پی آن، می خواهیم در کنار فضای فیزیکی و اداری تعریف شده برای نوآوری، سرمایه گذاری هایی را انجام دهیم تا ایده های دریافت شده، تجاری سازی شده و موفق ترین آن ها به شرکت های بیمه برای فاز عملیاتی و اجرا معرفی شوند».

بهزادپور در ادامه با بیان عبارت «ما محکومیم برای نوآوری و برای این محکومیت مسئولیم» تشریح کرد: «استراتژی اصلی ما بهره مندی از افکار جدید و ایده های نو است».

وی افزود: «روحیه جوان، با انگیزه و علمی بیمه تعاون، در این خصوص کمک حال صنعت بوده و در آینده نیز یاریگر خواهد بود و بر این اساس چنانچه ما از این جوانان بهره مند نشویم، به آینده خیانت کرده ایم».

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه به ارتباط نوآوری و توسعه روابط بین المللی اشاره کرد و گفت: «برای توسعه صنعت بیمه نیازمند ارتباطات بین المللی بوده و برای حضور در این فضا نیازمند سرمایه گذاری برای نوآوری هستیم».

بهزادپور تأکید کرد: «توسعه جمعیت، توسعه اقتصادی و توسعه صنعت بیمه، جمله گواه از آن دارد که نیازمند بهره مندی از فناوری هستیم».

وی در ادامه به بیمه های پارامتریک اشاره کرد و اظهار داشت: «ضرورت دارد تا بیش از پیش به بیمه های پارامتریک توجه کنیم و از این رو خوشحالم که بیمه تعاون نیز با راه اندازی بیمه توقف کسب و کار، شروع خوبی برای توجه به این نوع از بیمه ها داشته است».

تقویت آموزش و پژوهش

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین به مبحث آموزش اشاره کرد و در این خصوص گفت: «در نظر داریم دوره های استانداردی را تعریف کنیم که پس از گذراندن آن، بتوانیم گواهی های بین المللی به همکاران بدهیم و مبتنی بر آن شاخص هایی را نیز برای رتبه بندی شرکت ها تعریف کنیم».

بهزادپور تشریح کرد: «همچنین به زودی سطح پژوهشکده بیمه به پژوهشگاه ارتقاء پیدا خواهد و نهاد آموزش و پژوهش، تقویت خواهد شد».

وی با یادکرد از رئیس کل اسبق بیمه مرکزی، ادامه داد: «نسبت به مدیریت ریسک نیز باید فعالیت های توسعه دهنده ای داشته باشیم و در این خصوص غلامرضا سلیمانی، رئیس کل پیشین بیمه مرکزی اقدامات مطلوبی انجام داده اند که ما نیز مسیر ایشان را تقویت خواهیم کرد».

ضرورت انتقال تجارب بیمه تعاون به سایر شرکت های بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه به فعالیت های شرکت بیمه تعاون اشاره کرد و در این خصوص مطرح کرد: «بیمه تعاون به صورت سیستماتیک و در چهارچوب مقررات اداری به بحث پرداخت خسارت توجه کرده و امیدوارم بیش از پیش این استراتژی دنبال شده و به سایر شرکت ها نیز تجربه این عمل، انتقال داده شود».

بهزادپور اضافه کرد: «حضور یونس مظلومی، مدیرعامل این شرکت در شورای عالی بیمه نیز پررنگ و اثربخش بوده و امیدواریم به سبب این حضور، بتوانیم پایه های توسعه بیمه ای در کشور را تقویت کنیم».

منطق بیمه بر اساس تعاون است

سید محمد کریمی، دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران، دیگر فردی بود که در بازدید از شعبه رشت بیمه تعاون، سخن گفت و مطرح ساخت: «توسعه فرهنگ تعاون در ارائه خدمات بسیار خوب است و همچنین اقتصاد کلان، به دست تعاونی ها خواهد بود و تمام شرکت های بزرگ خدمتگزار در حوزه اقتصادی را تعاونی ها شکل خواهند داد».

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران اضافه کرد: «در این خصوص باید از شهید بهشتی یاد کرد که در رشد تعاونی ها اثرگذار بودند و هم اکنون نیز، نیازمند اندیشه های چنین اشخاصی هستیم تا بتوانیم سهم اقتصاد تعاونی ها را از ۵ درصد کنونی به ۲۵ درصد برسانیم».

کریمی در ادامه به صدور مجوز تأسیس بیمه تعاون در زمان تصدی مقام ریاست کل بیمه مرکزی خود اشاره کرد و اظهار داشت: «منطق بیمه اساساً خود، نوعی تعاون است و بر این اساس بیشتر مصمم شدیم تا تلاش کنیم و با اقناع بورس و نیز تطبیق قوانین، شرکت بیمه تعاون را راه اندازی کنیم».

وی در ادامه به خصوصیات یونس مظلومی که مدیریت عامل شرکت بیمه تعاون را برعهده دارد اشاره کرد و گفت: «او با علم، دانشگاه و دانشجو در ارتباط است و این مهم به قوام کار می افزاید».

سرمایه بیمه تعاون هزار میلیاردی می شود

در ادامه یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون در خصوص فعالیت خود و شرکت به سخن پرداخت و اظهار داشت: «بیمه تعاون در سال ۱۳۹۲ تأسیس شده و تنها شرکت تعاونی است که مجوز قبولی در فرابورس را دریافت کرده است و به تازگی نیز به عنوان تعاونی برتر مورد تقدیر قرار گرفت».

وی در ادامه به تحولات ایجاد شده در زمان مدیریت خود اشاره کرد و گفت: «در سال ۱۳۹۶، سرمایه شرکت ۲۸ میلیارد تومان بود و هم اکنون به ۵۰۰ میلیارد رسیده و در حال افزایش آن به هزار میلیارد تومان هستیم».

مدیرعامل بیمه تعاون ادامه داد: «از ابتدای ملحق شدن به این شرکت، یک برنامه ریزی استراتژیک تدوین کردیم و با مطالعه صنعت و نیز محیط کسب و کاری به راهبردهایی رسیدیم که به چشم انداز شرکت منجر شد و خوشبختانه باید بگویم که هم اکنون در اکثر شاخص ها یا جلوتر از هدف هستیم و یا نهایتاً ۱۰ درصد تا تحقق آن فاصله داریم».

مظلومی با تأکید بر اینکه «امیدواریم فعالیت هایی که برای توسعه شرکت انجام می دهیم برای تمام ذی نفعان جذاب باشد» مطرح ساخت: «در بیمه تعاون، اندازه گیری پرداخت خسارت را در اولویت قرار دادیم و به صورت مداوم نیز زمان آن را کاهش می دهیم که این مهم سبب بهبود سرعت خدمت رسانی و افزایش رضایت خدمت پذیران شده است».

او در این خصوص تشریح کرد: «نظام پاداش کارکنان را به پرداخت خسارت و نیز پاسخگویی به مشتری متصل کرده ایم و چنانچه میزان تماس از دست رفته در طول ماه نامناسب و سرعت پرداخت خسارت نامطلوب باشد، از امتیاز کارانه کارمندان کاسته خواهد شد».

مدیرعامل بیمه تعاون از اهمیت مشتری مداری در شرکت سخن گفت و تأکید کرد: «ما برای مشتری مداری، استانداردسازی کرده و نسبت به آن نیز گواهی های استانداردی را از نهادهای بین المللی دریافت کرده ایم که این مهم، نه تنها به صورت ماهانه مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرد، بلکه به ما برای شناسایی چالش ها و بهبود مستمر فعالیت ها و خدمت رسانی مان نیز کمک می کند».

وی در ادامه نهادینه سازی تعاون در اندیشه سازمانی را نیز از جمله فعالیت های خود تعریف کرد و بیان داشت: «برای بهره مندی از خرد جمعی و توسعه تفکر نخبگانی، نظام پیشنهادات را در شرکت راه اندازی کردیم و بسیاری از فعالیت ها و اقدامات اثربخشی که در شرکت انجام شد را مرهون همین نظام هستیم».

مظلومی با اشاره به اینکه «از سال ۱۳۹۶ سهم بازار سه دهم درصدی بیمه تعاون را به یک درصد رساندیم» اظهار داشت: «با این حال علاوه بر سهم بازار به کنترل ضریب خسارت نیز توجه داشته ایم و به هر قیمتی حاضر به بیمه کردن نیستیم».

مدیرعامل بیمه تعاون با اشاره به سایر اقدامات انجام شده شرکت نیز مطرح ساخت: «در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز با حمایت بیمه ایران و بیمه مرکزی، موفق به راه اندازی بیمه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی شدیم و علی رغم آگاهی به زیان ده بودن این طرح، برای حمایت از کسب و کارها در زمان پاندمی کرونا، وارد میدان شدیم و در نهایت به ۵ هزار واحد کسب و کاری خدمت کردیم».

۸۰ درصد جامعه، بیمه تعاون را می شناسند

وی در ادامه گزارش خود، به هدفمندسازی فعالیت های تبلیغاتی برای بهبود برند سازمانی بیمه تعاون اشاره کرد و گفت: «با اتخاذ سیاست های تبلیغ هدفمند، موفق شدیم شناخت مردم از بیمه تعاون را از ۲۰ درصد به بالای ۸۰ درصد برسانیم و در تلاشیم تا این شناخت را مسئولیت پذیری تقویت کنیم».

مظلومی همچنین به بیمه های زندگی به عنوان دیگر محصول مورد توجه شرکت بیمه تعاون اشاره کرد و اظهار داشت: «در این رشته بیمه ای نیز با عنایت به اتخاذ استراتژی تنوع به جای تمرکز، موفق شدیم تا از میانگین بیمه مرکزی که ۱۵ درصد است گذر کرده و ضریب نفوذ ۱۸ درصدی را به ثبت رسانیم».

مدیرعامل بیمه تعاون در ادامه به سطح توانگری شرکت نیز پرداخت و مطرح کرد: «در سال ۱۳۹۶ این شرکت را با سطح ۲ توانگری مالی دریافت کردم و خوشبختانه هم اکنون موفق شده ایم تا برای چهارمین سال متوالی در سطح یک توانگری قرار بگیریم و به خدمت رسانی خود اضافه کنیم».

او در بخش دیگر گزارش خدمت رسانی خود به اپلیکیشن «درمون» اشاره کرد و گفت: «با راه اندازی این اپلیکیشن موفق شدیم تا سرعت خدمت به بیمه گذاران رشته درمان را افزایش داده و هم اکنون به بیش از ۱۲۰ هزار بیمه گذار در این برنامک، خدمت رسانی می کنیم».

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی