۰۴ آبان ۱۴۰۱ | 15:19
کد خبر : 107641

مدیرعامل سایپا در همایش سازندگان زنجیره تامین گفت:

کیفیت رمز بقای زنجیره تامین و خودروسازی/ افزایش کیفیت باعث رونق صادرات محصول/ افزایش صادرات با رشد کیفیت محصول و تولید محصولات جدید

همایش سازندگان زنجیره تامین با محوریت توسعه محصول و افزایش تولید با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران گروه خودروسازی سایپا، مدیران عامل شرکت های گروه سایپا، اعضای انجمن های قطعه سازی و مدیران عامل شرکت های قطعه ساز و زنجیره تامین گروه سایپا، برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، در این مراسم مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تشکر از همدلی و همراهی زنجیره تامین و قطعه سازان در افزایش تولید و کیفیت محصولات سایپا گفت: با تلاش و همکاری شرکت های قطعه ساز موفق شدیم بدون تولید محصولات CKD تیراژ تولید را افزایش و به بالای ۱۹۰۰ دستگاه در روز برسانیم و شاخص عبور مستقیم تولید در کمتر از سه ماه به عدد ۱۰۰ درصد برسد که قابل تقدیر است.

 

محمدعلی تیموری با اشاره به اینکه “کیفیت” رمز بقای هر بنگاه صنعتی است گفت: رمز بقای زنجیره تامین و خودروسازی بی شک در افزایش کیفیت محصولات است و بر همین اساس وضعیت خودروهای کوییک و شاهین با برنامه ریزی انجام شده در حوزه کیفیت بهبود چشمگیری در سال جاری داشته است که مرهون تلاش های قطعه سازان در ارتقای کیفی قطعات بوده است.

 

او تاکید کرد: افزایش کیفیت محصولات باعث خواهد شد که صادرات نیز رونق بگیرد و به سمت سودآوری بیشتر حرکت کنیم.

 

تیموری با بیان اینکه شعار سال گروه خودروسازی سایپا “بهترین کیفیت با بهترین سازنده” بوده گفت: با همین رویکرد محصولات گروه سایپا به خصوص شاهین در سال جاری افزایش کیفی چشمگیری در حوزه خدمات پس از فروش داشته و با انتخاب بهترین و با کیفیت ترین قطعات از قطعه سازان زنجیره تامین توانستیم این شرایط را ایجاد کنیم .

 

او تاکید کرد: در بازارهای صادراتی قیمت گذاری دستوری وجود ندارد و قیمت ارائه شده بر مبنای ارزش محصول تولید شده با نگاه رقابتی در آن بازارها است و قطعا دراین حوزه باید هم کیفیت محصولات جاری را افزایش دهیم و هم به سمت تولید محصولات جدید حرکت کنیم.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: باید به سمتی برویم که نیاز محصولات به خدمات پس از فروش به ۵ سال برسد و در این صورت محصولات قابلیت سودآوری در بازارهای جهانی را خواهند داشت در غیر این صورت هزینه های پس از فروش باعث می شود خروج محصول از سودآوری می شود.

 

او تاکید کرد: امسال تعهد صادرات ۳ هزار کوییک و ۱۱ هزار شاهین را به کشورهای عراق و ونزوئلا داریم و این تعداد با بهترین قیمت صادراتی و به صورت نقدی به این کشورها ارسال می شود و نقدینگی حاصل باعث می شود که بتوانیم در حوزه توسعه و تحقیق و همچنین پرداخت هزینه های قطعه سازان روند بهتری داشته باشیم.

 

تیموری با بیان اینکه رویکرد تولید محصول برای سال های آینده باید به سمت خودروهای دوگانه سوز و هیبریدی باشد گفت: با توجه به الزام کاهش ۵ درصدی مصرف سوخت به صورت سالیانه برای خودروسازان، باید تولید خودروهای هیبرید و دوگانه سوز را به شدت دنبال کرد و بر همین اساس سایپا در دو حوزه برنامه تعریف کرده و در حال انجام است.

 

او گفت: در خصوص خودروهای دوگانه سوز، ۱۵ هزار وانت زامیاد از شرکت ملی پخش و پالایش فراورده های نفتی ایران مجوز تولید دریافت کرده ایم و باید به سمت تولید ۱۰۰ هزار خودرو دوگانه سوز در سال حرکت کنیم.

 

مدیرعامل گروه سایپا گفت: در حوزه تولید محصولات جدید هم برنامه مناسبی در دست اقدام داریم و خودروهای متنوعی تولید خواهند شد، شاهین اتوماتیک تا پایان سال تولید و عرضه خواهد شد. همچنین شاهین پلاس با موتور M16 و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک در دست اجراست که در سال آینده عرضه خواهد شد.

 

او افزود: خودروهای آریا اتوماتیک، اطلس، سهند، ساینا.اس اتوماتیک و گازسوز، وانت زاگرس، وانت ۲۵۱، مینی بوس شهری،P90 ، اتوبوس، خودرو اقتصادی و خودروهای تجاری محصولاتی هستند که به زودی و در یکی دو سال آینده از گروه سایپا وارد بازار خواهند شد و این پروژه ها تماما سود ده خواهند بود و گردش نقدینگی مناسبی در گروه سایپا ایجاد خواهند کرد.

 

در ادامه این مراسم مدیران عامل شرکت های سازه گستر و مگاموتور گزارشی از عملکرد اقدامات انجام شده در تعامل با شرکت های قطعه ساز و زنجیره تامین گروه سایپا ارائه کردند و با تقدیر از عملکرد مثبت این حوزه خواستار همکاری و تعامل بیشتر جهت سرمایه گذاری در تامین قطعات محصولات جدید گروه سایپا شدند.

 

در پایان جلسه با برگزاری نشست پرسش و پاسخ، به سئوالات و درخواست های شرکت های زنجیره تامین پاسخ داده شد.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی