۲۹ مهر ۱۴۰۱ | 19:20
کد خبر : 107097

محصول راهبردی پتروشیمی ایلام آماده رقابت با نمونه های خارجی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه نمونه استانی این محصول قابل رقابت و مقایسه با نمونه‌های آمریکایی، آلمانی و چینی است، گفت: بازارهای خارجی متقاضی جدی خرید این محصولات هستند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از خبرگزاری پتروشیمی ایران ( ایپنا )؛سید غلامحسین گرشاسبی مدیرعامل شرکت‌پتروشیمی ایلام اظهار داشت: «DMDS» در پتروشیمی ایلام به عنوان یک محصول راهبردی و دانش‌بنیان اکنون دارای داوطلب خرید خارج از کشور است.

وی با بیان اینکه نمونه استانی این محصول قابل رقابت و مقایسه با نمونه‌های آمریکایی، آلمانی و چینی است، افزود: بازار‌های خارجی بویژه روسیه و چین تقاضای مقادیر سنگینی از DMDS CHAVAR۶۵ را داشته‌اند که اولویت با تقاضا‌های داخلی است.

مدیرعامل شرکت‌پتروشیمی ایلام با بیان اینکه طرح‌های مبتکرانه و دانش‌بنیان در پتروشیمی ایلام در دست اقدام است، ادامه داد: این شرکت به دنبال روش‌های جدید برای ارتقای محصولات و استفاده از محصولات میانی و توسعه صنایع پایین دستی در استان است.

گرشاسبی با ارائه پیشنهاد برگزاری نمایشگاه صنایع پتروشیمی در استان تصریح کرد: پتروشیمی ایلام در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و در راستای تعامل و ارتباط با دانشگاه برای استفاده از محصول «دی‌متیل دی‌سولفید» در حوزه کشاورزی قراردادی با استاد دانشگاه ایلام منعقد کرده است.

وی از آمادگی پتروشیمی ایلام برای خرید قطعات مورد نیاز از شرکت‌های داخلی خبر داد و افزود: طرح ممنوعیت خرید قطعات خارجی که نمونه داخلی دارند، مورد تاکید این شرکت است.

گرشاسبی همچنین به ماهیت آلایندگی الفین اشاره کرد و یادآور شد: به جرات می‌توان گفت سطح آلایندگی پتروشیمی ایلام به حداقل ممکن رسیده است.

مدیر عامل پتروشیمی ایلام با ذکر این نکته که نگاه دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید متمرکز بر خلق دانش باشد، افزود: دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات صنعت بیشتر از آنکه جنبه مهارتی داشته باشند باید جنبه علمی و دانش‌بنیان داشته باشند.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌