۱۹ مهر ۱۴۰۱ | 18:40
کد خبر : 106147

با محوریت هم افزایی و تشریک مساعی؛

نخستین جلسه شورای راهبردی روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برگزار شد

نخستین جلسه شورای راهبردی روسای روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکتهای تابعه به منظور هم افزایی، تشریک مساعی و ارائه نقشه راه برای فعالیت های جاری و بهبود شرایط کاری و سازمانی برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، به گزارش برداشت روز، در این نشست که با حضور مشاوران مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در امور اجرایی و مسئول پیگیری های ویژه، دبیر هیات مدیره و روسای روابط عمومی ستادی و شرکتهای تابعه بهره داری نفت وگاز زاگرس جنوبی، شرق و غرب برگزار شد، مهندس ایمان ارجمند راد سرپرست روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به برنامه و چشم انداز این امور مبنی بر رویداد محور و آموزش محور بودن فعالیت های روابط عمومی اظهار داشت: محور و سیر تحولی روابط عمومی این شرکت و شرکتهای تابعه بر بنیان تعریف و ارایه شاخص از فعالیت ها و گزارش از کارکرد و پیشرفت طرحها و پروژه ها در قالب گزارش های خبری، فیلم، کلیپ های تصویری و تولید محتوا و استفاده از ظرفیت های رسانه های خبری و صدا و سیما خواهد بود

وی افزود: با توجه به پیچیدگی و سختی های بسیار در حوزه صنعت نفت و شرایط کاری همکاران در مناطق عملیاتی بایستی محور فعالیت ها به سمت و سویی رود تا هم مردم شریف کشورمان از فعالیت  فرزندان خود در عرصه تولید نفت و گاز شناخت بیشتری پیدا کنند و هم زحمات و تلاش های بی شائبه آنها نیز دیده شود تا به بخشی از رسالت روابط عمومی در قبال همکاران پرداخته شود.

مشاور مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تبیین جایگاه ویژه این شرکت در تامین سبد انرژی کشور تصریح کرد: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به عنوان دومین شرکت تولید گننده گاز جایگاه ویژه ای در تامین سبد انرژی کشور را به خود اختصاص داده که پس از معرفی گستره وسیع جفرافیایی و مناطق تحت پوشش آن، در گام دیگر لازم است با فرهنگ سازی در حوزه مصرف انرژی به دیگر رسالت ساختاری روابط عمومی جامه عمل پوشانده شود. همچنین با توجه به اینکه صنعت نفت با مخاطرات کاری بالایی روبرو است، مقوله ایمنی و صیانت از نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه سازمان و حفاظت از تاسیسات نفتی و گازی از دیگر شاخص های کارکردی روابط عمومی در بعد معرفی این مخاطرات و آگاهی بخشی در این خصوص می باشد.

مهندس ارجمند راد درباره جایگاه آموزش نیروی انسانی روابط عمومی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سازمانهای پیشرو، نیروی انسانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، برای به روز نگهداشتن کارکنان و ایجاد انگیزه بیشتر کاری نیازمند آموزشهای ضمن خدمت برای همکاران هستیم و تمامی تلاش خود را برای رفع موانع و ایجاد شرایط استفاده بهینه آنها از آموزشهای کارآمد خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوع فعالیت روابط عمومی ها به ساختار ضعیف سازمانی آن اشاره کرد و گفت: ساختار سازمانی روابط عمومی ها جایگاه شایسته خود را با توجه به نوع کار و فعالیت آن دارا نیست و یک امر لازم وضروری است که در قبال زحمات همکاران ساختار مناسب آنها تعریف شود و الزامات قانونی آن پیگیری شده تا صورت اجرایی به خود بگیرد.

بر اساس این گزارش در این نشست، مهندس علی سلمانی پور مشاور مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در امور اجرایی و مسئول پیگیری های ویژه به اهمیت نیروهای خلاق در روابط عمومی ها پرداخت و تصریح کرد: فعالیت در واحدهای روابط عمومی مستلزم بینش وسیع، شناخت و دانش گسترده از تحولات روز و جامعه شناسی و روانشناسی انسانهاست و شاخص هایی چون سعه صدر و صبوری از دیگر صفات شاغلان در این عرصه به شمار می رود.

سلمانی پور با بیان جایگاه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در تامین گاز مصرفی کشور و نقش تولیدی و توسعه آن به گستره جغرافیایی و فرهنگی خاص این شرکت اشاره و تصریح کرد: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران جایگاه ویژه ای در تولید و توسعه انرژی کشور را به خود اختصاص داده است و جایگاه جغرافیایی آن در گستره ایران اسلامی، تنوع اقلیمی و فرهنگی آن می طلبد که برنامه ریزی منسجم فرهنگی از جانب روابط عمومی برای این امر سترگ صورت گیرد تا متناسب با هرحوزه فرهنگی و جغرافیایی تعامل شایسته ای باتصمیم گیران جوامع پیرامونی خود داشته باشند.

وی لزوم توجه به نقطه نظرات و استفاده از ایده کارکنان در هر جایگاه سازمان و نقشی که روابط عمومی در دستیابی و اجرای این نقش درون سازمانی در جهت تعامل بیشتر خاطرنشان کرد و افزود: مجموعه روابط عمومی می توانند اطلاع رسانی را در دو بخش درون سازمانی و تشکیل جلسات توجیهی برای نیروهای درون سازمانی در دو سطح مدیران و کارکنان برگزار نمایند تا بتواند به هدف خود که همانا استفاده از ایده ها و نظرات کارشناسان و مدیران در راستای شکوفایی سازمان دست یابند.

این گزارش می افزاید، در این نشست روسای روابط عمومی شرکتهای تابعه بهره داری نفت و گاز زاگرس جنوبی، شرق و غرب به بیان مسائل و مشکلات و ظرفیت و پتانسیل های روابط عمومی متبوع خویش در همگامی با سیاست های جدید کاری روابط عمومی پرداخته و به بررسی رفع تنگناها و خلاء های قانونی در مواردی که باعث نقصان حرکت این واحد می شود، پرداختند.

در حاشیه این نشست نیز حاضران در جلسه با دکتر اعتماد باقری سرپرست واحد خدمات پشتیبانی و هماهنگی روابط عمومی های شرکت ملی نفت ایران درباره شیوه شایسته و در خود هم اندیشی روابط عمومی های شرکت ملی نفت ایران و شرکتهای تابعه که به میزبانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و در شهر مشهد مقدس در آبان ماه برگزار می شود، به بررسی و تبادل نظر پرداختند.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی