۰۶ شهریور ۱۴۰۱ | 11:29
کد خبر : 102085

پلنت، پایگاه نوآفرینی برای همه فعالان صنعت بیمه است

مدیرعامل شبکه نوآفرینی بیمه (پلنت) با بیان این که سازمان‎ها به دلیل وجود بروکراسی های معمول، یا در زمینه نوآوری‌ به در بسته خورده اند و یا برای رسیدن به این نقطه، باید مکانیزم‌های طولانی مدت را بگذرانند، گفت: به همین دلیل مراکزی همچون پلنت ایجاد می‌شوند تا ضمن رفع مشکلات، خارج از فضای سازمانی، نوآوری‌ها را شکل، پرورش و توسعه دهند.

به گزارش برداشت روز، «ایمان ارسطو»، «پلنت» را ترجمان مفهومی دانست که در دنیا به اسم «اینشورتک ها» شناخته می‌شود و افزود: لایه اول تمرکز پلنت برروی توسعه نوآوری اینشورتک و لایه بعدی در حوزه فین تک است.
او ادامه داد: شبکه های نوآوری همچون پلنت برای شکل گیری اکوسیستم ها ضروری اند، چرا که می‌توانند حلقه واسط بین صنایع مستقر مانند بیمه و بانکداری با کسب وکارهای نوپا یا همان استارتاپها باشند.
ارسطو با اشاره به این که طی ۱۰ سال گذشته مراکزی مانند شبکه نوآفرینی بیمه (پلنت) در دنیا توسعه پیدا کرده اند، ادامه داد: یک یا چند شرکت بیمه، بانک و یا موسسه مالی با یکدیگر اقدام به ایجاد چنین مراکزی می‌کنند تا بتوانند به نوآوری های مربوطه در حوزه فعالیت خود جهت داده و با کیفیت بهتر و خارج از بروکراسی معمول سازمان‌ها، این روند را تسریع کنند.
ارسطو با بیان این که در مراکزی همچون پلنت، رقبای فعال در صنعت بیمه و یا بانکداری با یکدیگر همکاری می‌کنند، چرا که نوآوری هزینه‌های سنگینی دارد و به خصوص مستلزم تجمیع دانش از اکوسیستم های مجاور و بعضاً دور نیز هست، ادامه داد: برای مثال راهکارهای نوین پرداخت که امروز در صنعت بیمه برای پرداخت حق بیمه ها یا در هسته های بیمه گری (core insurance) استفاده می‌شوند، بدون تعامل دو اکوسیستم مجاور اینشورتک و فینتک قابل توسعه نبودند، چون دانش این کار تا پیش از وجود مراکز تسهیل کننده ای مانند پلنت در سیلوهای مجزا در صنعت بیمه و بانکداری وجود داشتند.
به گفته وی، صنایع بانکداری و بیمه دنبال ورود به بخش‌هایی هستند که بسیاری از آنها نوآوری در درون صنعت نیستند و برخی از آنها نوآوری‌هایی هستند که چهارچوب فکری رایج کل آن صنعت را به چالش می کشند؛ در واقع صنایعی مانند بیمه در همکاری با مراکز نوآوری تنها به دنبال این نیستند که به چه نوآوری ‌هایی جهت دهند، بلکه به این موضوع فکر می‌کنند که چه نوآوری‌‎هایی می‌تواند تهدیدی برای کل آن صنعت باشد.
مدیرعامل شبکه نوآفرینی بیمه (پلنت) تاکید کرد: به عنوان مثال رویکرد بیمه‌های همتا به همتا در دنیا، چهارچوب بیمه گری و مدل های کسب و کار شرکت های بیمه‌ای را به چالش می‌کشد، به این شکل که می‌گوید یکسری عرضه کننده ریسک و یکسری تقاضا کننده ریسک وجود دارند که می‌توانند در یک پلتفرم پیشرفته کنار هم قرار گرفته و به شرکت بیمه دیگر نیاز نیست.
ارسطو ادامه داد: بنابراین مراکزی مانند شبکه نوآفرینی بیمه (پلنت) در دنیا و ایران به این دلیل شکل گرفته‌اند که بتوانند مشکلاتی که نوآوری با خود به همراه دارد را درون صنعت و یا با صنعت حل و تسریع کنند.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی