۱۶ دی ۱۳۹۹ | 19:40
کد خبر : 35924

مدیرعامل بانک توسعه صادرات مطرح کرد

میزان ارائه خدمات غیرحضوری ملاک رقابت بانک‌ها در آینده

تحولات حوزه بلاک چین در دنیا، وضعیت بانکداری را تحت تاثیر قرار داده است، و در آینده ملاک رقابت بانک ها به جای نرخ سود، سطح خدمات غیر حضوری خواهد بود.

به گزارش برداشت روز، علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: از میان خدمات ارزی، ریالی و اعتباری که از سوی بانک ها ارائه می شود، خدمات ریالی بیشترین توجه را به خود معطوف کرده و لازم است در این زمینه بالاترین کیفیت خدمات غیر حضوری به مشتریان ارائه شود.

وی از مدیریت فاوا بانک توسعه صادرات ایران خواست با همکاری امورشعب بانک توسعه صادرات ایران، راهکارهای انتقال خدمات ارزی بانک بر بستر الکترونیکی را بررسی و ارائه خدمات غیر حضوری در این زمینه را ارتقا دهند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، گفت: در حوزه خدمات اعتباری غیر حضوری بنا داریم سامانه CBRM مبدل به LOS شود تا مراحل فرایند درخواست مشتری تا تصویب و ابلاغ و اجرا به طور کلی الکترونیکی انجام شود؛ در این زمینه واحد IT بانک با یکی از شرکت های تابعه بانک همکاری دارد.

به گفته صالح آبادی، “بانکداری باز” جزو اولویت های بانک توسعه صادرات ایران بوده است؛ هرچند راه اندازی این سازو کار نیازمند بررسی و آمادگی بیشتر سامانه های بانک است. وی اعلام کرد: “بانکداری باز” از سال آینده با توسعه بسترهای فنی با جدیت بیشتری در سطح شعب دنبال خواهد شد.

وی گفت: جلسات هفتگی در حوزه ” بانکداری باز” در بانک برگزار و طی آن فرایند عملیاتی “بانکداری باز” در سه فاز “عملیات شرکت های تابعه بانک”، “تسویه معاملات بازار سرمایه ” و “ارائه خدمات به مشتریان بانک” بررسی می شود. صالح آبادی ادامه داد: پیش بینی می شود به زودی این ساز و کار پس از خروج موفق از مرحله پایلوت در دسترس تمام مشتریان بانک قرار بگیرد./ بانک توسعه صادرات