۱۸ آبان ۱۳۹۹ | 19:04
کد خبر : 28878

استفاده از خدمات بانکداری‌الکترونیک، گامی مهم در صرفه‌جویی در زمان، هزینه و حفظ سلامت عمومی جامعه

خدمات بانکداری مجازی بانک‌ها، به مشتریان این امکان را می‌دهد که بتوانند از هر نقطه از جهان، بسیاری از امور بانکی خود را انجام دهند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از دیوان اقتصاد، در طی سال­های اخیر با پیشرفت تکنولوژی نحوه ارائه خدمات نیز روز به روز ارتقا یافته و با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان بروز شده است. خدمات بانکی نیز با توجه به رقابتی بودن بازار حاکم به سمت ارائه خدمات غیرحضوری توسعه یافته و در این راستا ارائه خدمات همراه بانک و اینترنت بانک بیشتر مورد توجه جامعه و بانک‌های ارائه دهنده خدمات قرار گرفته است. استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک منجر به صرفه­جویی در زمان و هزینه می شود، آنچه در شرایط کنونی گسترش پاندمی کرونا بیش از گذشته منجر به افزایش اهمیت استفاده از این خدمات شده‌است، حفظ سلامت عمومی جامعه و جلوگیری از مراجعه غیر­ضروری مشتریان به شعبه‌های بانک می باشد.

در حال حاضر گستره وسیعی از خدمات بانکی در غالب خدمات بانکداری الکترونیک به مصرف‌کنندگان ارائه می­گردد که در این بین بانک‌پاسارگاد به عنوان بانکی پیشگام در این عرصه، خدمات متنوعی را به مشتریان ارایه می‌دهد. امنیت بالا، سهولت استفاده، آموزش مناسب، ارائه­ی طیف وسیعی از خدمات بانکی با توجه به نیاز مشتریان، پشتیبانی ۲۴ ساعته و بروزرسانی مستمر خدمات بانکداری الکترونیک بانک پاسارگاد از جمله ویژگی­هایی است که ضمن ایجاد تمایز نسبت به سایر رقبا منجر به انتخاب آن توسط مشتریان خدمات بانکی شده است.­

یکی از این خدمات، سامانه موبایل بانک پاسارگاد (همراه بانک پاسارگاد) است. در این سامانه خدماتی در بخش‌های مختلف سپرده، کارت، تسهیلات، پیگیری و …. ارایه می شوند. به‌عنوان مثال در بخش سپرده خدماتی مانند مشاهده فهرست و جزئیات سپرده‌ها از جمله موجودی، شبا و …، مشاهده گردش حساب سپرده‌ها، پرداخت قبض، انتقال وجه بین سپرده‌های خود، انتقال وجه به سپرده‌های دیگر (سایر مشتریان در بانک پاسارگاد)، و انتقال وجه بین بانکی (از طریق شبا) قابل دریافت هستند. در بخش کارت نیز خدماتی همچون خرید شارژ، انتقال وجه و پرداخت قبض، اعلام موجودی، گردش کارت، تغییر رمز دوم، مسدودی کارت، رمز پویا (فقط برای کارت‌های بانک پاسارگاد) و … به مشتریان ارایه می‌شود. مشاهده لیست تسهیلات و پرداخت اقساط از خدمات بخش تسهیلات است.

در قسمت پیگیری نیز می‌­توان به جستجو و مشاهده گزارش وضعیت تمام تراکنش‌های انجام شده از طریق گوشی تلفن­ همراه شامل، انتقال وجه، سپرده، پرداخت قسط، موجودی، پرداخت قبض، خرید شارژ کارت و… پرداخت.

ثبت مبلغ چک، یادآوری چک، کارتابل، گزارش‌ها، برداشت وجه بدون کارت، تغییر نام کاربری، تغییر رمزعبور، عملیات کارت، رمز یکبارمصرف، آخرین ورودها، خدمات ساعت هوشمند، نحوه ارتباط با سرور، مشاهده گزارش تراکنش‌های انجام شده شامل انتقال وجه مستمر، پایای مستمر، ساتنای مستمر، چک‌های واگذار شده و … از دیگر خدمات ارایه شده در این سامانه هستند.

هم‌میهنان برای استفاده از خدمات گسترده همراه بانک پاسارگاد تنها کافی است یکبار به یکی از شعبه‌های بانک پاسارگاد مراجعه و فرم درخواست فعال‌سازی خدمت همراه بانک پاسارگاد را تکمیل کنند تا نام کاربری و رمز عبور برای استفاده از این سامانه به آنها ارایه شود.

سپس نرم افزار مربوطه را از سایت بانک پاسارگاد به آدرس https://www.bpi.ir/mobilebank  دانلود نموده و پس از انتقال به گوشی نصب کنند.

در گام بعدی پس از باز نمودن نرم افزار نام کاربری و رمز عبور را در کادر مربوطه وارد خواهند کرد. (تصویر ۱)

در صورت صحیح بودن نام کاربری و رمز عبور، وارد صفحه احراز هویت خواهند شد. جهت استفاده از موبایل بانک نیاز به احراز هویت با شماره موبایل ثبت شده در شعبه است. (تصویر ۲)

کد فعالسازی به شماره ثبت شده در شعبه از طریق پیامک برای کاربر ارسال می شود. پس از دریافت پیامک حاوی کد فعالسازی، کد را وارد خواهند کرد. (تصویر ۳)

در صورت صحت اطلاعات واردشده، در صورتی که گوشی کاربر دارای قابلیت احراز هویت با اثرانگشت یا چهره باشد، وارد صفحه فعال سازی می‌شود که با کلیک بر روی دکمه فعال سازی می‌تواند بجای وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، با استفاده از اثر انگشت یا چهره وارد برنامه شود. (تصویر ۴)

با ورود به همراه بانک پاسارگاد شما می­توانید از خدمات گسترده بانکداری الکترونیک بانک پاسارگاد، استفاده کنید. بانک پاسارگاد امکان آموزش گام به گام بهره‌مندی از خدمات این سامانه را نیز در سایت خود به آدرس https://www.bpi.ir/elearning  قرار داده است. همچنین مرکز مشاوره و اطلاع رسانی بانک پاسارگاد به شماره ۸۲۸۹۰ آماده ارائه ی اطلاعات بیشتر به مشتریان است.