۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | 00:27
کد خبر : 17286

نشست خبری “نشان اعتباری” بانک ملی ایران برگزارشد

به گزارش برداشت روز،«نشان اعتباری» محصولی مبتنی بر تلفن همراه بر روی بستر اپلیکیشن «ایوا» است که با استفاده از آن همه فرایندهای درخواست تسهیلات، احراز هویت متقاضی، امضای قرارداد، خرید سفته، پرداخت تسهیلات و بازپرداخت اقساط به صورت غیرحضوری و از طریق ابزار دیجیتال انجام می شود

مدیرعامل بانک ملی ایران در نشست خبری نشان اعتباری که با حضور مسعود خاتونی عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک، علی موسوی زاده معاون اعتباری و بانکداری شرکتی، سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، سعید ستاری رییس اداره کل مدیرت و فروش اموال تملیکی و مازاد، محمدعلی محمودزاده مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد و فردوس باقری مدیرعامل سککوک برگزار شد، اظهارداشت: «نشان اعتباری» که نوعی اعتبارسنجی دیجیتال است را تحولی بزرگ در نظام بانکی خواند و از حمایت های وزیر اقتصاد به منظور پیاده سازی این پروژه تقدیر کرد.
دکتر محمد رضا حسین زاده افزود: اکنون می توان به مردم ایران نوید داد که حجم قابل توجهی از بروکراسی های زائد اداری در فرایند پرداخت تسهیلات حذف شده و آنها در این بخش دیگر به مراجعه حضوری ندارند.
وی با بیان این که اقتصاد هوشمند، پیشران توسعه کشور است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمرکز بانک ملی ایران بر این حوزه بسیار جدی بوده و امروز شاهد رونمایی یکی از پرکاربردترین و پیشرفته ترین محصولات نظام بانکی هستیم.

حسین زاده با بیان این که در گام نخست، تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از طریق «نشان اعتباری» پرداخت خواهد شد، گفت: در گام بعدی، حدود شش میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت که نزد بانک ملی ایران حساب دارند، می توانند با وثیقه کردن این سهام تا سقف پنج میلیون تومان اعتبار دریافت کرده و از فروشگاه های منتخب خرید کنند.

مدیرعامل بانک ملی ایران احراز هویت دیجیتالی، ارسال درخواست الکترونیکی، امضای دیجیتال، تضمین الکترونیکی، پرداخت وجه غیرحضوری و بازپرداخت دیجیتالی اقساط را دستاوردی مهم دانست که در قالب این پروژه تعریف شده است و افزود: با توسعه این محصول، در آینده همه فعالیت های اعتباری بانک ملی ایران به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد
مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه از عرضه کارت هدیه دیجیتالی تا چند روز آینده خبر داد و گفت: هزینه تولید هر کارت برای بانک چیزی در حدود ۲ یورو است که با کارت هدیه دیجیتالی دیگر نیازی به کارت فیزیکی نخواهد بود
حسین زاده افزود: بانک ملی ایران برای تامین مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی کشور در سال گذشته و ابتدای امسال معادل ۹۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است. همچنین، نزدیک ۴۰ هزار میلیارد ریال هم برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط که نقش مهمی در سطح اشتغالزایی دارند، پرداخت تسهیلات انجام داده‌ایم.
مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: از ۲۳ میلیون خانوار مشمول دریافت وام کرونا، پرداخت وام ۶ میلیون خانوار متعلق به بانک ملی ایران بوده که طی یک ساعت وام این افراد بدون حضور در شعبه و به صورت دیجیتالی پرداخت شد. علاوه براین، معادل۱۱۳هزار میلیارد ریال تسهیلات هم با نرخ ۱۲ درصد به کسب‌وکارهای آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا در حال پرداخت است
وی درباره کارت اعتباری دیجیتالی بانک نیز گفت: دارندگان سهام عدالت نزد بانک ملی ایران می توانند تا سقف ۵ میلیون تومان در ازای توثیق سهام خود کارت اعتباری دیجیتالی دریافت و از بیش از ۴ هزار فروشگاه زنجیره ای خرید کنند.
‎حسین زاده با تاکید بر اینکه این اتفاق برای نخستین بار در کشور رقم می خورد و می تواند علاوه بر کمک به اقشار ضعیف جامعه، رونق تولید ملی را نیز به همراه داشته باشد، ادامه داد: مهلت زمان تسویه نیز یک ماه پس از اولین تراکنش خواهد بود و در صورت تسویه در موعد مقرر، نه تنها سودی تعلق نمی گیرد بلکه دارندگان کارت از پاداش خوش حسابی نیز بهره مند خواهند شد
وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در نظام بانکی توسط بانک ملی ایران پرداخت می شود و در سال ۹۸ و ابتدای ۹۹ معادل ۲۱۰ هزار میلیارد ریال از این تسهیلات به زوج های جوان تعلق گرفته است
همچنین مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک نیز با تاکید بر اینکه ابلاغ سند تحول دیجیتال از سوی وزارت اقتصاد مسئولیت خطیری را بر دوش بانک ملی ایران برای ارایه خدمت بهینه در بستر دیجیتال قرار داد، گفت: امروز بانک ملی ایران در راستای دیجیتالی کردن اسناد و اوراق بهادار در میان سایر بانک ها پیشتاز است.
‎وی با بیان اینکه حذف شعبه در بانک ملی ایران به جهت خدمات این بانک به دولت کار چندان آسانی نیست، افزود: با توسعه ابزارها و دیجیتای کردن خدمات، آرام آرام به سمت حذف شعب پیش می رویم و امیدواریم بتوانیم در رویداد ملی شو امسال حدود ۱۰۰ خدمت بانکی را در محصول نشان پرداخت عرضه کنیم.
‎خاتونی اضافه کرد: محصول نشان بانک اکنون بر روی آپ قابل دسترس است و‌‌‌ ما این خدمت را بر روی بام، ایوا، بله و اپلیکیشن ۶۰ نیز می آوریم . در آینده نزدیک هم سه محصول نشان بانک، نشان پرداخت و کیف پول بر روی همه اپلیکیشن ها قرار خواهند گرفت
همچنین فردوس باقری مدیرعامل سککوک درباره پلتفرم سککوک برای تامین مالی بنگاه‌ها خاطرنشان کرد:تغییر رویکرد بانک ملی باعث تحول در فضای کسب‌وکار شده است. ما به سمت تامین مالی در شبکه معاملات بنگاه‌ها گام برداشتیم. در حوزه تامین مالی در شبکه تامین نیز بانک ملی ابزارهای جدیدی را طراحی کرده است و در آینده نزدیک امکان تامین مالی مبتنی بر زنجیره تامین، در سطح شعب فراهم خواهد شد…