۰۶ دی ۱۴۰۰ | 19:08
کد خبر : 75022

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی:

یک مدیر باید در شهر بومی به برخی نه بگوید تا حق مردم را نگهدارد

مجتبی حمیدیان در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی،با بیان اینکه اگر ظرفیت منطقه ای و حضور فعال مسئولان نبود شرکت سنگ آهن نمی توانست به جایگاه کنونی برسد،افزود: آنچه در سطح ملی و بین المللی می بینم،باید از ظرفیت شهرستان با کمک همه مسئولان،مجموعه سنگ آهن مرکزی و تک تک مردم شریف بافق استفاده کرد.

به گزارش برداشت روز، وی با اشاره به فعالیت خود طی سالهای گذشته در مناطق مختلف،اظهار کرد: همیشه دلم با بافق و یزد بوده و به شکل ویژه وضعیت را دنبال می کردم و تحلیل هایی نسبت به استان می دادم که بافق روی نقطه خاصی است و اگر به آن توجه شود می تواند سرمنشأ بسیاری از اتفاقات باشد.

حمیدیان ادامه داد: همیشه مجموعه سنگ آهن مرکزی را مقایسه می کردم. اگر خیلی از اتفاقات در کنار اقدامات دیگر بیفتد می توانیم اتفاقات مختلفی را رقم بزنیم. در سطح ملی افرادی را داریم که دغدغه مناطق و صنعت های این چنینی را دارند و اکنون ۱۵ سال است همدلانه در خصوص این مناطق و فضاهای مانند آن گفت و گو می کنیم که چه اقداماتی باید انجام گیرد.

وی با بیان اینکه اگر این اتفاقات رخ ندهد بافق با مشکلات جدی مواجه می شود،گفت: اکنون مجموعه هایی را با ظرفیت ها و توانمندی هایی بیشتر بصورت مرتب رصد و اقدام می کنیم تا در آینده با مشکلی مواجه نشوند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی با اشاره به نقش نیروهای فنی و کارگری اظهار کرد: اگر جایی جهش و عملیاتی را انجام دهم با تیم های فنی و تخصصی و کارگری است. اگر برنامه ریزی و هماهنگی مشترک انجام گیرد بدون شک این اتفاقات خواهد افتاد.

وی از رضا فلاح مبارکه و همه مدیران قبل که کار را تا به اینجا پیش برده،تشکر نمود و بیان کرد: با کمک همه مسئولان مجموعه سنگ آهن مرکزی را چند پله جلوتر خواهم برد.

حمیدیان با تاکید به استفاده از ظرفیت های نقاط مختلف کشور و حتی بین المللی تصریح کرد: مهمترین مسئله ای که مطالبات جهانی نشان می دهد و انتقاداتی نیز به آن است، اگر چین امروز ابر قدرت است و به لحاظ سهم اقتصادی آمریکا را پشت سر گذاشته،برای آن است که چین را چینی آمریکایی ها ساخته اند. کسانی که یک دوره به آمریکا رفته اند و اتفاقات را رصد کرده اند، ارق داشته و این تحول را رقم زدند. امروز نماینده مجلس شورای اسلامی و استاندار یزد این کار را انجام می دهند،با ارتباط گیری که بین تهران و دیگر شهرستان ها است،ظرفیت ها را مشاهده و مذاکراتی انجام می دهند. برای توسعه ظرفیت ها حتی باید سراغ ظرفیت های بین المللی رفت و این الگو را باید در شهرستان بافق به کار گرفت.

وی اظهار کرد: با وجود کار تخصصی در حوزه تامین مالی و سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی و معدنی،اما نیروی انسانی و نیروی فکری در کنار این تخصص به نتیجه می رسد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن با اشاره به گستردگی فناوری که تجارت هایی چون نفت،فولاد و پتروشیمی را تغییر می دهد،افزود: اینکه امروز بگوییم ما زنجیره صنعت فولاد را شکل می دهیم با رصدی که می شود و گزارش مسئولان شهر،بالاخره یک نفر در حوزه سرمایه گذاری ارز دیجیتال پول بسیاری از شما را جذب می نماید و این جذابیت است. در صورتیکه طرح گندله،آهن اسفنجی و طرح فولاد و… بخواهد اتفاق بیفتد نقش موثر فناوری را می بینیم.

وی تاکید کرد: بافق می تواند در این مناسبات از همین فرصت شرکت سنگ آهن مرکزی استفاده کند. باید این سرمایه را به آینده فناوری گره زد تا بافق آینده ای روشن داشته باشد.

حمیدیان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه یک مدیر باید در شهر بومی به برخی نه بگوید تا حق مردم را نگهدارد،تصریح کرد: ما آمده ایم به مردم خدمت و برای شهر کار کنیم. باید اجازه داد تغییر و تحولی کلی در شهر و این صنعت انجام گیرد و اگر این اتفاق بیفتد ریزه کاری ها،انتقادات و پیشنهاداتی وجود دارد. نباید از پاسخ نه ناراحت شد.

وی در شرایطی که محوریت کشور و الویت اقتصاد اشتغال است با تاکید به اجرای الگویی چه در شرکت سنگ آهن مرکزی و چه تعامل جامعه با ذی نفعان،بیان کرد: یکی از اتفاقاتی که در شرکت سنگ آهن است، سهامدار شاید آن سرمایه گذاری نباشد که بخواهد یک نفره همه ی پول را داخل جیب خود بگذارد. آن طرف نیز بازنشسته ها هستند و حقیقت آن است که باید حق و حقوق کارگران،بازنشسته ها دیده شود و فضا را برای سرمایه گذاری جدید باز کرد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن در پایان گفت: امید است در بافق بتوانیم بخشی از سرمایه ها را جذب کنیم،باید با کمک مسئولان از ظرفیت ها استفاده کرد.

 

روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی

لباسکار صنعتی کسا