۳۰ آذر ۱۴۰۰ | 20:11
کد خبر : 74230

گزارش:

از بانک ایران زمین چه خبر؟

وزمین در شش ماهه ابتدایی 1400 با 203 میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی همراه شد که نسبت به درآمد 123 میلیارد تومانی سه ماهه ابتدایی سال جاری رشد بیش از 65 درصد را نشان می دهد.

به گزارش برداشت روز، نمادی که در صنعت بانکی ها در تابلو نارنجی قرار دارد و قیمت روز هر سهم آن ۸۶۴ تومان می باشد. این نماد در راستای دستورالعمل محاسبه سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه بانک مرکزی برای بهبود سرمایه نظارتی و درنهایت خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مکلف به افزایش سرمایه شد و سرمایه بانک از مبلغ ۴,۰۰۰ میلیارد ریال به ۲۰,۰۰۰ میلیارد ریال از محل آورده نقدی به تایید حوزه نظارت بانک مرکزی رسید و این اتفاقی بزرگی است که می تواند آثار مثبت بسیار مطلوبی در عملکرد بانک داشته باشد.

گزارش عملکرد شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ بانک نشان می دهد که درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی در شش ماهه امسال به عدد ۳۲۶ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مبلغ ۲۰۲ میلیارد تومان سال گذشته رشد ۶۱.۵ درصد را نشان می دهد. همچنین هزینه‌های مالی بانک نیز حدود ۹۹درصد کاهش داشته است.

بانک ایران‌زمین با سرمایه ثبتی چهار هزار میلیارد ریالی توانسته از محل سود حاصل از سرمایه گذاری ها و سپرده ها ۵۴ میلیارد تومان سود شناسایی کند.

ترازنامه بانک ایران زمین نشان می دهد، این موسسه در مقابل سپرده‌ها، تسهیلات خوبی را اعطا کرده است، بانک در مقابل پذیرش مسئولیت سپرده های انتقالی از موسسه مولی‌الموحدین املاک بسیاری را دریافت کرده است.

وزمین در شش ماهه ابتدایی ۱۴۰۰ با ۲۰۳ میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی همراه شد که نسبت به درآمد ۱۲۳ میلیارد تومانی سه ماهه ابتدایی سال جاری رشد بیش از ۶۵ درصد را نشان می دهد.

این بانک در ۶ ماه ابتدای سال به زیان خالص ۳۰۵۲ میلیارد تومان دست یافت (۷۶۳ تومان به ازای هر سهم). مجموع تراز بانک در این ۶ ماه ۴۳۱۰ میلیارد تومان منفی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰.۷۵% کاهش داشته است. البته به نظر می رسد نهایی شدن مزایده برخی دارایی های بانک بخش قابل توجهی از این کسری را پوشش دهد.

دیگر این که بانک ایران زمین خالص درآمد کارمزدی خود را از رقم ۵۸۵ میلیارد تومان در شش ماه ابتدای سال گذشته در شش ماه ابتدایی سال‌جاری ۱۲‌درصد افزایش داده است.

همچنین خالص درآمد سرمایه گذاریهای بانک حدود ۵۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳۶% رشد داشته است. هزینه های عمومی و اداری بانک نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷%کاهش نشان می دهد.

نکته آخر این که بانک ایران زمین در تلاش برای روزآمد شدن، کاهش هزینه ها وبهبود خدمات خود از طریق تبدیل شدن به بانک دیجیتالی است. بر اساس اعلام صورت گرفته زیرساخت های لازم در این باره ایجاد شده و به زودی به صورت رسمی ‌از بانک دیجیتال و خدمات آن رونمایی خواهد شد‌.

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا