۲۹ آذر ۱۴۰۰ | 20:03
کد خبر : 74195

بانک ایران زمین/

«ایران زمین» پیشتاز در خدمات بانکداری آنلاین

بانکداری الکترونیک که حدود 3 دهه است در اکثر کشورهای توسعه‌یافته در حال اجراست، مبتنی بر خدمات آنلاین تعریف شده و خدمات بانکی به‌جای تراکنش محوری فعلی به سمت مشاوره محوری تغییر خواهد کرد، موضوعی که بانک ایران‌زمین تمرکز خود را بر این رویکرد قرار داده و به‌زودی بانکداری الکترونیک در این بانک به مرحله اجرای خواهد رسید.

به گزارش برداشت روز، در این رابطه مجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران‌زمین با بیان اینکه نظام بانکی کشور در حال تغییر و پوست‌اندازی است، افزود: این سیر تحولی چیزی نیست که در یک لحظه اتفاق بیفتد بلکه این تغییرات در یک بازه زمانی خواهد بود، بنابراین شناخت ما باید از شرایط عمیق باشد و مطمئنا شکل جدیدی از بانکداری ایجاد خواهد شد و سیاست ما در حوزه بانکداری دیجیتال تغییر نگرش و دیدگاهی است که در خصوص خدمات بانک ایجاد خواهیم کرد، به این مفهوم که این تغییر و تحول در نحوه ارائه خدمات نیست و اساسا خود خدمات بانکی متحول خواهد شد. مدیرعامل بانک ایران‌زمین ویژگی مهم خدمات بانکداری دیجیتال را انعطاف‌پذیری آن دانست و گفت: در بانکداری دیجیتال سرویس‌ها چنان منعطف خواهند شد که قادر خواهیم بود برای هر مشتری خدمات خاصی را ایجاده کرده و شاهد چهره جدید از بانک‌ها خواهیم بود، آنچه امروز در دنیا رخ داده و به سرعت در حال همه‌گیرشدن است تحول در خدمات بانکی است. مدیرعامل بانک ایران‌زمین، یادآور شد: با توجه به این تغییرات و اتفاقاتی که در تکنولوژی و خدمات بانکی رخ خواهد داد، مدیریت شرایط بانک، مبتنی بر دفع خطرات به‌عنوان یک رکن اساسی در عملیات بانکی خواهد شد و نیاز است تا بازرسان شناخت خوب و کاملی از این شرایط و فناوری‌های آن داشته باشند.
   اجتناب از ابزارهای تبلیغاتی سنتی
محمدحسین استاد، مدیر روابط عمومی بانک ایران‌زمین نیز با اشاره به تغییر فضای کسب‌وکار و ارائه خدمات به مشتریان، گفت: در سال‌های اخیر رشد تکنولوژی و رشد استفاده شبکه‌های اجتماعی شرایط جدیدی را در ارائه خدمات به مشتریان ایجاد کرده است و مشتری امروز انتظار دارد خدمات را در همان جایی که حضور دارد دریافت کند، درواقع ما به‌عنوان ارائه‌کننده سرویس باید سراغ مشتری برویم. رئیس روابط عمومی بانک ایران‌زمین با بیان اینکه در بحث بانکداری دیجیتال دیگر نمی‌توانیم از همان ابزار‌های تبلیغاتی سنتی استفاده کنیم، اظهارکرد: امروز مشتریان بانک توقع دارند در همان جایی‌که حضور دارند، خدمات دریافت کنند. پس بهترین تبلیغ، تبلیغی است که در همان نقاط اتصال بانک و مشتریان انجام می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی، نحوه تعامل مردم با بانک‌ها را تغییر می‌دهد

در بانکداری دیجیتال شعبه محوری رنگ می‌بازد و داده جایگزین آن خواهد شد. مباحثی نظیر هوش تجاری، تحلیل داده‌ها و… نیز بسیار مهم تلقی می‌شوند. به هر ترتیب، آمدن شبکه‌های اجتماعی، نحوه تعامل مردم با بانک‌ها را تغییر می‌دهد. چه بسا مردمی که اکنون در تمام فعالیت‌های روزمره به‌راحتی از واتساپ استفاده می‌کنند، در آینده نیز در کانال‌های مخصوص با بانک‌ها تعامل داشته باشند و هزینه‌های پایین‌تر و انتقال اطلاعات بیشتر برای مشتریان از جمله مزایای بانکداری دیجیتال محسوب می‌شود و این مزایا می‌تواند رقابت بین بانک‌ها را افزایش دهد؛ زیرا مشتریان تمایل زیادی برای تعامل با چندین بانک دارند.

لباسکار صنعتی کسا