۲۸ آذر ۱۴۰۰ | 19:27
کد خبر : 74000

توانگری بالا، نتیجه قطعی مدیریت ریسک

دانش «بیمه» چیزی جز مدیریت ریسک نیست و همه آنچه در این صنعت وجود دارد، همه و همه موثر یا متاثر از «مدیریت ریسک» هستند. اگرچه تاکنون ریسک‌های متعددی توسط بیمه‌گران شناسایی و برای آنها پوشش‌های بیمه‌ای مختلفی طراحی شده است، اما شیوع بیماری کرونا در مدتی کوتاه با فراگیری بسیار گسترده، نشان داد که خطر بروز «ریسک‌های نوظهور» پابرجاست و بیمه‌گران باید برای مواجهه با آنها راه‌حل داشته باشند.

به گزارش برداشت روز، کنترل ریسک‌های موجود و نیز توان مدیریت ریسک‌های پیش‌رو، شرکت‌های بیمه را توانمند کرده و امکان فعالیت بیشتر آنها در بازار را ایجاد می‌کند.

 

شرکت بیمه ملت نیز در سال‌های اخیر به صورت ویژه روی موضوع مدیریت ریسک تمرکز کرده و با استفاده از دانش روز و نیز توانمندی‌های داخلی، تا حد امکان «ریسک» را توزیع و «پذیرش ریسک» را بر اصول بیمه‌گری مبتنی کرده است.

 

رعایت دقیق آیین‌نامه حاکمیت شرکتی در موسسات بیمه، آیین‌نامه ذخایر فنی موسسات بیمه و آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه در راستای مدیریت ریسک صورت گرفته و نتایج آن در صورت‌های مالی شرکت به خوبی نمایان است.

 

«ریسک پروفایل» شرکت بیمه ملت، نمایانگر مدیریت صحیح ریسک‌ها و نیز اتکای آنها به پشتوانه‌های دقیق و محکم است. ریسک‌های بیمه‌گری، عملیاتی و مالی که خود متشکل از ریسک بازار، نقدینگی و اعتبار است، جایگاه‌شان را در شرکت بیمه ملت پیدا کرده و امید است با مدیریت علمی آنها، شرایط مطلوبی را همانند قبل برای این شرکت ایجاد کنند.

 

نگاهی علمی به نسبت توانگری شرکت بیمه ملت در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که مدیریت ریسک در این شرکت نه عنوانی نمایشی، بلکه عملیاتی مبتنی بر دانش روز است و می‌توان از آن به عنوان نمونه‌ای موفق در صنعت بیمه یاد کرد.

 

بدیهی است که آنچه در این حوزه رخ داده، محصول عملکرد همه اجزا و سیستم یکپارچه شرکت بیمه ملت است و آن را نمی‌توان در واحد یا شخص خاصی محدود کرد.

 

روابط عمومی بیمه ملت

لباسکار صنعتی کسا