۲۳ آبان ۱۴۰۰ | 19:15
کد خبر : 69131

معاون وزیر صمت در بازدید از کارخانه ایران‌خودرو استان فارس؛

شرایط افزایش تولید خودرو در استان فارس فراهم شود

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: با توجه به ظرفیت ها و موقعیت‌های بسیار خوب صنعت خودروسازی استان فارس، ضرورت دارد شرایط لازم برای توسعه در بخش تولید کارخانه ایران خودرو در شیراز فراهم شود.

به گزارش برداشت روز، به نقل از شاتا، محسن صالحی در بازدید از واحد تولیدی کارخانه ایران‌خودرو استان فارس، اظهار کرد: برنامه‌های مدیریتی ارائه شده توسط مدیرعامل کارخانه ایران‌خودرو فارس به لحاظ استراتژیک بسیار مناسب است که اجرای آنها اصلاح ساختاری این کارخانه در سطح ملی را لازم دارد.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ادامه داد: باید شرایط لازم توسعه در بخش تولید این کارخانه فراهم شود و به صورت یک برنامه استراتژیک در هیات مدیره این کارخانه در کشور مطرح و مصوب شود که نظر ما هم نسبت به تحقق این طرح مساعد است.

کارخانه ایران خودرو فارس می‌تواند پایگاه‌ صنعتی ایران‌خودرو در جنوب کشور باشد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز طی این برنامه بازدید بیان کرد: کارخانه ایران‌خودرو فارس به واسطه برخورداری از امکانات بالقوه و بالفعل که در شهر شیراز دارد وبا بهره گیری از زیرساخت‌های مناسب در حوزه تولید، تامین قطعات، قالب سازی، موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به بنادر جنوبی، می‌تواند یکی از پایگاه‌های صنعتی ایران‌خودرو در جنوب کشور باشد.

حمیدرضا ایزدی یادآوری کرد: تولید و اشتغال از سیاست‌های کلان و اولویت‌دار دولت سیزدهم است که با توجه به همگرایی صورت گرفته در سه قوه ما عزم جدی در تسهیل و رفع موانع تولید داریم و از طرح و برنامه‌های توسعه‌ای هدفمند حمایت و پشتیبانی‌های ویژه‌ای را خواهیم داشت.

لباسکار صنعتی کسا