۰۷ آبان ۱۴۰۰ | 23:37
کد خبر : 67049

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق در آئین افتتاح نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران عنوان کرد:

شکوفایی صنعت برق مستلزم تعامل در بکارگیری دانش و فناوری‌ها/ رشد ۴۵ درصدی حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در بیست و یکمین نمایشگاه صنعت برق

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق گفت: نمایشگاه بیست و یکم صنعت برق با رشد ۴۵ درصدی حضور شرکت‌‌های داخلی و خارجی نسبت به سال گذشته حاکی از نشاط، امید و پویایی این صنعت است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از پاون، “علی‌اکبر کاظمی” روز جمعه در آئین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، با بیان اینکه انرژی ارزشمندترین سرمایه و زیربنای تمدن نوین بشری و میراث ما برای نسل‌های آینده به شمار می‌رود، اظهار کرد: استفاده بهینه و پایدار از این نعمت الهی، مستلزم شناخت کامل منابع انرژی، بهره‌برداری بهینه و حفظ آن برای نسل‌های آینده است. راه‌حل‌هایی که در گذشته غیرممکن و یا پرهزینه به نظر می‌رسیدند، امروزه به لحاظ فنی و اقتصادی قابل دستیابی هستند.

وی اضافه کرد: به‌کارگیری ظرفیت‌های جدید ایجاد شده از منابع انرژی‌های تجدید شونده، سیستم‌های نوین مدیریتی، فناوری‌های پیشرفته و بهبود بهره‌وری می‌توانند به شکوفایی اقتصادی کشور و صنعت برق کمک کنند که این امر مستلزم همکاری و تعامل فراگیر در توسعه بکارگیری دانش و فناوری‌هاست.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق گفت: پس از بیست دوره برگزاری سالانه نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، برگزاری نمایشگاه بیست و یکم به‌رغم شرایط حاکم ناشی از ویروس کرونا و با مشارکت گسترده بخش‌های دولتی و خصوصی، سازمان‌ها و مراکز مرتبط با حوزه انرژی، دانشگاه‌ها و موسسات علمی و تحقیقاتی، شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی حاکی از آن است که این نمایشگاه به عنوان یک رویداد مهم و کلیدی مورد پذیرش مخاطبان داخلی و خارجی، مدیران، کارشناسان، متخصصان، اساتید و دانشجویان، مراکز علمی و تحقیقاتی قرار گرفته است.

وی با اشاره به هدف از برگزاری نمایشگاه صنعت برق ایران خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی نوآوری‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولید داخلی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در جهت پاسخگویی به نیازهای آتی و تامین انرژی مطمئن نه تنها برای نسل‌های کنونی بلکه برای نسل‌های آینده است.

لباسکار صنعتی کسا