۰۶ مهر ۱۴۰۰ | 18:33
کد خبر : 63837

معاون بازرگانی فولاد سنگان:

راه‌اندازی سامانه مدیریت ارتباط با تامین‌کنندگان فولاد سنگان

معاون بازرگانی شرکت فولاد سنگان از طراحی و راه اندازی” سامانه مدیریت ارتباط با تامین کنندگان ” در شرکت فولاد سنگان خبر داد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی فولاد سنگان، حسین بهمن زاده با بیان اینکه این سامانه بعنوان پل ارتباطی بین تامین کنندگان داخلی و شرکت فولاد سنگان است، افزود: این سامانه منجر به گسترش فرصت های همکاری، استفاده از توانمندی شرکت ها و پیمانکاران منطقه ای یا کشوری خواهد شد.

وی در ادامه به نقش سامانه مدیریت ارتباط با تامین کنندگان در تقویت و ارتقاء صنعت بومی سازی قطعات و تجهیزات اشاره داشت و تصریح کرد: این سامانه درگاه آنلاین جهت خود اظهاری قابلیت های ساخت کارگاه ها و سازندگان از هر نقطه از کشور را مهیا می کند و خوشبختانه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان اولین شرکت در گروه هلدینگ مبارکه است که این سامانه را در بستر تکنولوژی مدرن و به روز (Apex) در اختیار دارد.

معاون بازرگانی فولاد سنگان در خصوص طراحی و پیاده سازی این سامانه عنوان کرد: با هدف مدیریت زنجیره‌ی تامین کالا و خدمات و در راستای سیاست های گروه فولاد مبارکه به ‌منظور حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی، دسترسی به بازارهای جهانی، بهینه سازی زمان و هزینه‌های عملیاتی، چابک سازی و افزایش قابلیت انعطاف‌پذیری زنجیره، اقدام به طراحی و پیاده سازی این سامانه شده است.

مدیر پروژه راه اندازی در خصوص این سامانه اضافه کرد: کسب‌ وکارها برای بقا و رشد خود نیاز به ارتباط موثر با ذی‌نفعان خود شامل سهام داران، مشتریان، نیروی انسانی، جامعه و تامین‌کنندگان دارند و تنظیم روابط با هر کدام از آنها نیاز به سازوکارهای خاص خود دارد و قطعا فرایند تامین هم بعنوان یکی از پیچیده ترین گروه فرایند های سازمانی با تعریف و طراحی کانال های مناسب ارتباطات با تامین کنندگان از طریق شفافیت در ورود به لیست تامین کنندگان و انجام معاملات می تواند موجبات رشد کسب و کارها و صنعتی شدن منطقه ای را فراهم نماید.

وی افزود: با هدف بیشینه سازی سود، شرکت‌ها نیاز دارند در کم‌ترین زمان ممکن، تامین‌کننده‌ی مناسب را انتخاب، روابط استراتژیک را با تامین‌کنندگان افزایش و به شیوه‌ی موثر با آن‌ها در تعامل بوده بطوری که هم راستایی استراتژیک به وجود آید و تجربه نشان داده که شرکت‌ها و سازمان‌هایی موفق اند که روابط مستحکم و پایداری را با تامین‌کنندگان خود برقرار نمایند.

مدیریت ارتباط با تامین‌کننده یا SRM مخفف عبارت supplier relationship management و بخشی از مدیریت زنجیره تامین است که روابط هر شرکت را با تامین‌کنندگان مختلف تنظیم و مدیریت می‌کند. در واقع این سیستم کمک می‌کند تا عملکرد تامین‌کنندگان به حداکثر رسیده و فرایندهای مابین آنها با شرکت بهبود و تسهیل یابد.

گفتنی است، راه اندازی SRM (سامانه ارتباط با تامین کنندگان) از فرآیند تامین شرکت فولاد سنگان است که پس از بررسی های لازم توسط کارگروه های تخصصی و همچنین استفاده از تجارب شرکت های فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان، بهبود یافته و تلاش و هماهنگی های واحد IT شرکت فولاد سنگان و پیمانکارانشان در طراحی و پیاده سازی نرم افزار مذکور قابل تقدیر است.

لباسکار صنعتی کسا