۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | 21:00
کد خبر : 62375

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت

پروژه تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی توسط شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا با موفقیت اجرا شد.

به گزارش برداشت روز، پروژه تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی در شرایطی آغاز شد که حجم بالای فعالیت‌ها، موجب هم‌پوشانی ۷۲ درصد فازهای تعمیرات اساسی شده بود و علاوه بر محدودیت‌های فنی و تخصصی موجود در پروژه، مسائلی مانند اوج همه‌گیری ویروس کرونا و گرمای طاقت‌فرسای منطقه و …، چالشی جدی برای این پروژه به حساب می‌آمد.

انجام برنامه‌ریزی دقیق در حوزه‌های مختلف مدیریت و کنترل پروژه، منابع انسانی، ماشین‌آلات، پشتیبانی و مدیریت بهینه منابع، موجب شد که تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم، با دو روز تعجیل و با سربلندی به پایان رسید و موجب جلب رضایت ذینفعان پروژه شد.

این پروژه آغاز فصلی جدیدی از مهندسی و بهینه‌سازی در صنعت تعمیرات اساسی پالایشگاه های کشور محسوب می‌شود.

تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم شامل ۲۵۱۱ درخواست کار در بخش‌های مختلف بود که برای دومین سال پیاپی به شاخص بالاتر از عدد ۹۰ رسید که بیشتر از میانگین کل مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ۹۹ است. این شاخص برای تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم در سال ۱۴۰۰ معادل ۹۱ واحد کار در روز بوده و میانگین مجتمع ۶۱ واحد کار در روز است. از سوی دیگر همزمان با اجرای تعمیرات اساسی، تعداد ۱۴۴۲ آیتم برای رفع پانچ و فعالیت‌های باقی‌مانده پروژه توسط تیم اجرایی انجام شد.

از دست‌آوردهای مهم شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا به عنوان مجری پروژه، به پایان رساندن این تعمیرات بدون بروز حادثه جدی است که آمار نفر ساعت کار بدون حادثه در این پالایشگاه را به بیش از ۵ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۶۵۰ ساعت رساند.

همچنین رئیس بهره‌برداری پالایشگاه دهم ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان O&M مپنا تصریح کرد: این دست‌آورد بزرگ و توان انجام چنین پروژه‌های پیچیده با وجود دشواری‌های خاص نشان از همت بلند، تعهد، تخصص، زحمات فداکارانه و مسئولانه همکاران پر تلاش در این پالایشگاه بوده و موجب افتخار و شایسته تقدیر است.

مپنا نیوز

لباسکار صنعتی کسا