۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | 20:26
کد خبر : 61474

چهار پروژه توسعه ای مجتمع فولاد اسفراین افتتاح شد

چهار پروژه توسعه ای با صرف ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار روز شنبه در مجتمع صنعتی اسفراین با حضور مسوولان شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش برداشت روز، مدیر عامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در آیین بهر برداری این پروژه ها اظهار داشت: سالن خشن تراشی، رونمایی از دستگاه القای سختی، دفتر برنامه و انبار محصول و صادرات و انجمن نیکوکاری مجتمع صنعتی اسفراین از پروژه هایی است که امروز بهره برداری شد.

علی ملک افزود: برای راه اندازی سالن خشن تراشی ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده و پیش بینی می شود که این سرمایه گذاری تا پایان سال از محل تولید محصولات به مجتمع صنعتی فولاد برگردد.

وی گفت: دستگاه القای سختی نیز با اعتبار ۹۰ میلیارد برای رفع وابستگی انتقال محصولات مجتمع صنعتی برای تست به اصفهان خریداری شده است که کاهش هزینه و زمان در تولید محصولات از مزایای راه اندازی این دستگاه است.

مدیرعامل مجتنع صنعتی اسفراین افزود: انجمن نیکوکاری مجتمع صنعتی نیز در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی در شهرستان در حوزه آموزش رایگان فنی حرفه ای، شناسایی و حمایت از دانش آموزان مستعد نیازمند و مددکاری اجتماعی و درمانی افراد نیازمند در شهرستان فعالیت می کند که ۸۰ درصد اعتبار را مجتمع صنعتی اسفراین تامین می کند.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد و این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که به دلیل برخورداری از ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می‌شود.

دنیای معدن

لباسکار صنعتی کسا